اظهارات غیر مسئولانه معاون امنیتی استان: به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد پان ترک نگویید!

۲۲ بهمن, ۱۳۹۳
اظهارات غیر مسئولانه معاون امنیتی استان: به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد پان ترک نگویید!

مسئله قومیت گرایی گفت : باید به صورت خیلی منطقی و عالمانه نگاه کرد.به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد نباید گفت پا نتورک و قومیت گرا. شعار آذربایجان یاشاسین توهم نیست بلکه حق طبیعی شهروندان است”
 گفتنی است معاونت امنیتی و سیاسی استانداری منصب بسیار مهمی است و ردای آن بر قامت هر کسی خوش نمی آید. همانطور که ظاهرا این بار این ردا بر قامت معاون فعلی بسیار گشاد آمده و ظاهرا او را دیگر توان حمل این منظور نیست.
آقای معاون بر این تصور باطل است که کسب یک مقام و مُهر زودگذر هاله ای از زره مصونیت بر دورش می کشد و این اجازه را می یابد که هر سیاستی را منطبق بر منافع انتخاباتی و جناحی اتخاذ کند.

ایشان هنوز نمی دانند که خط مشی و سیاست های قومی و هویتی دولت ایران در جای دیگری تعریف و تبیین می شود و کسانی مانند وی تنها مجریان این سیاست ها بوده و خود حق،اهلیت و صلاحیت تولید سیاست ندارند.

اظهارات غیرمسئولانه این مقام به طور آشکار سوءاستفاده از شان دولتی بوده و قابل پیگرد است. قانون اساسی، سند چشم اندازه توسعه بیست ساله کشور، مصوبات شورای عالی امنیت ملی و بیانات رهبری در خصوص وحدت ملی و زبان فارسی مشخص و بر همه آشکار است. بعید به نظر می رسد معاون امنیتی استاندار از این اسناد و مصوبات بی اطلاع بوده باشد و اگر بی اطلاع است صلاحیت کرسی که بدان تکیه زده را ندارد.
وی با تطهیر طرزهای سخیف نوشتار آذربایجان به رسانه ها گفت:
”  نمی شود به خاطر برخی توهمات مردم را قوم گرا نامید . به فردی که آذربایجان را آزربایجان و یا ترک را تورک می نویسد نباید لفظ قوم گرا بودن اطلاق کرد چرا که حق طبیعی شهروندان است”.
این در حالی است طرز نوشتار بیمارگونه آزربایجان تبدیل به یکی از شاخصه های شناخت رسانه های تجزیه طلب و قوم گرا شده است. آقای معاون پاسخ دهد کسانی که به این شیوه متوسل می شوند اگر قومیت گرا و پان ترک نیستند، چه هستند و با چه منظوری این روش را پیشه کرده اند؟
ظاهرا در مملکت ایران «حق طبیعی شهروندی» به غلط نویسی املایی و تجزیه طلبی تقلیل پیدا کرده است و نظم جدید استانداری قرار است با چنین شیوه ای به اداره استان بپردازد.

•    آیا زوزه کشی در ورزشگاه هم حق طبیعی است؟

چه کسی گفته است که شعار یاشاسین آذربایجان شعاری منفی ای است، آنچه منفی است استفاده از تریبون های ورزشی به عنوان

حق طبیعی؟

ابزاری در راستای تضعیف وحدت ملی است و بعید به نظر می رسد یک مقام امنیتی از این وضعیت بی خبر بوده باشد، چرا که طبل این رسوایی به قدری کریه و پرسروصدا شده است که تصاویر لمپنهای تماشاگر نما، با پرچم کشورهای بیگانه در روزنامه ها و رسانه های ترکیه به وفور چاپ می شود و بی لیاقتی مسئولانی چون او کار را به جایی رسانده است که ماموران امنیتی باکو در کسوت تماشاگر فوتبال گاه و بی گاه به تبریز آمده و پس از مدیریت شعارهای ضدایرانی راهی خانه و کاشانه می شوند. در سایه بی تدبیری چنین مسئولانی است که متهمین به آتش زدن پرچم مقدس کشورمان بدون پیگرد قضایی قابل توجهی آزاد شده و امروز در شبکه های اجتماعی به نفرت پراکنی و خندیدن به ریش مردم مشغول اند، چیزی که معاون به اصطلاح امنیتی آن را توهم می نامد! اگر توهمی است انتظار تامین امنیت توسط چنین مقاماتی است.

•    سعید شبستری کیست؟

استاندار محترم آذربایجان جناب آقای جبارزاده  باید در خصوص تعیین چنین افرادی به سمت های حساس معاونت استانداری پاسخگو بوده و در صورت لزوم وزیر کشور نیز مورد بازخواست قرار گیرد. چرا که هیچ مقام و شخصیتی حق ندارد حیات ملی یک کشور را بازیچه امیال خود قرار داده و با برخورد سلیقه با مسائل حساس کشور، جامعه را به سمت آشوب پیش ببرد.
مقامات استانی باید پاسخگو باشند که چرا و بر اساس چه ضابطه ای فردی با تحصیلات در رشته پزشکی و سمت های کاملا غیر مرتبط را به عنوان معاونت امنیتی انتخاب کرده اند.
نگاهی به تجربه های پیشین این معاون «امنیتی» عمق فاجعه را نشان می دهد:
 عضویت هیئت‌ علمی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد، مدیرکلی سازمان بهزیستی استان ، عضو هیئت‌ مدیره سازمان نظام پزشکی استان، عضویت در هیئت‌ بازرسی و هیئت اجرایی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در دوره‌های مختلف، مسؤولیت کمیته پیشگیری و کاهش تقاضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان.
 عضو شورای عالی برنامه‌‌ریزی سازمان بهزیستی کشور، عضو شورای فرهنگی و اجتماعی برنامه چهارم توسعه و معاونت پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، دبیر و عضو کمیته هماهنگی، حمایت و توان‌بخشی شورای هماهنگی رفاه و تامین اجتماعی استان، عضو شورای انجمن اسلامی دانشکده پیراپزشکی و دانشکده پزشکی، نماینده استان‌های شمال غرب کشور در شورای برنامه‌ریزی سازمان، همکار علمی و اجرایی جهاد دانشگاهی و هلال احمر، دبیر همایش کشوری اعتیاد و همایش ژنتیک.