اظهارات منتسب به علی یونسی در خصوص استان آذربایجان غربی کذب محض است

۱۸ دی, ۱۳۹۳
اظهارات منتسب به علی یونسی در خصوص استان آذربایجان غربی کذب محض است

 در دیدار با اعضای گروهی که خود را جبهه متحد کرد می نامند اظهار داشته است که بخشی از آذریها در استان آذربایجان غربی قبلا کرد بوده اند به مرور به زبان آذری گرایش پیدا کرده اند.
 فارغ از صحت تاریخی این مسائل  که می تواند محل بحث مردم شناسان باشد، باید گفت اصولا تحقق چنین دیداری به شدت محل تردید است. آذری ها در تماس با دفتر دستیار ویژه سعی کرد از صحت خبری که در خروجی سایت گروه جبهه متحد کرد و سایت ضدملی خودنویس منتشر شده است اطلاع حاصل کند.
بر اساس این استعلام اصولا چنین دیداری در دفتر دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام ایرانی و اقلیت های دینی صورت نپذیرفته است و خبر منتشره در سایت گروه کذب محض است. هم چنین جبهه متحد کرد نیز در زمان حیات زنده یاد مهندس ادب اعلام انحلال کرده است و فعالیت عده ای بهاین  نام خارج از دایره اخلاق است. حتی عکس منتشر شده در سایت روژینو از این نشست ، نشان می دهد که این نشست دستکم در دفتر دستیاری ویژه  آن گونه که ادعا می شود صورت نگرفته است، زیرا فضای عکس متعلق به مکان دیگری غیر از دفتر دستیار ویژه رئیس جمهور است.
النهایه با عنایت به منابع خبری و سایت هایی که تا کنون به انتشار اصل خبر و تحلیل پیرامون موضوع پرداخته اند باید گفت همین افراد از نزاع و کشمکش گرم قومی در منطقه دفاع می کنند و سابقه درازی در اختلاف افکنی بین اقوام ایرانی دارند.
کرد و آذری، گروه ها و زیرشاخته های نژاد آریایی و ملت ایران هستند و تفاوتی بین این گروه وجود ندارد. سایر رسانه های داخلی نیز نباید در این دام بیافتند. به ویژه با نزدیک شدن انتخابات مجلس طرح موضع از منظر اصول گرایی یا اعتدال گرایی و تلاش برای تخریب چهره کابینه از سوی هر کس که باشد اقدامی خائنانه و بازی کردن در زمین دشمن است.
نمایندگان مجلس نیز باید خویشتندار لازم در این زمینه را حفظ کرده و در دام بازی های همیشگی دشمنان اتحاد ملی نیافتند.

جبهه به اصطلاح متحد کُرد خواستار ابراز ندامت “ایران” بابت دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از کردستان شد!