استقبال محافل روشنفکری آذربایجان از افشاء همدستی «ارتجاع قومی» و «گرگهای خاکستری» در سرکوب علویهای ترکیه

۷ دی, ۱۳۹۳
استقبال محافل روشنفکری آذربایجان از افشاء همدستی «ارتجاع قومی» و «گرگهای خاکستری» در سرکوب علویهای ترکیه

 همکاری آنها با صدام حسین و حزب بعث در سرکوب کردها و شیعیان عراق بود. مردم عراق هیچگاه این خیانت را فراموش نکردند و ننگ ابدی در دامن گروه رجوی در همکاری با یک دیکتانور ضدبشری ثبت شد.
وب سایت خبری- تحلیلی آذریها هفته گذشته با انتشار گزارشی به مناسبت سالگرد کشتار شیعیان قهرمان مرعش به دست گرگ های خاکستری (که امروزه در ترکیه تحت عنوان احزاب حرکت ملی،اتحاد بزرگ، آلپرن اوجاقلاری و اولکو اوجاقلاری فعالیت می کنند) از همکاری ارتجاع قومی و باندهای شبه پان ترک در ایران با این احزاب خبر داد. با انتشار تصاویری از چهرگانی و احمد اوبالی با یکی از عوامل اصلی این کشتار یا دستجات منصوب به وی، نشان داد که چگونه باندهای ارتجاعی دو کشور بر اساس آموزه های بنیادگرایی قومی و دینی تحت تاثیر شیعه ستیزی قرار دارند.
در این بین محافل روشنفکری و روزنامه نگاری در اردبیل و تبریز از انتشار این مطلب استقبال کرده و به بحث های پیرامونی و تبعات این جنایت ضد بشری پرداختند.
روزنامه طرح نو چاپ تبریز تیتر صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داد و ضمن بازنشر به یادآوری مصائب علویان ترکیه در سالگرد حادثه مرعش پرداخت.
همچنین اعضای انجمن های ادبی اردبیل و برخی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در محافل خود به بحث و نظر در این خصوص پرداختند.