بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان نباید به جولانگاه سیاسی و تعصب قومیتی تبدیل شود

۱۳ آذر, ۱۳۹۳
بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان نباید به جولانگاه سیاسی و تعصب قومیتی تبدیل شود

اندیشه و آداب و رسوم نو در جوامعه شرقی به خصوص ایران است.

وی ادامه داد: باید شاعران با زبان  خود در برابر تهاجمات نرم دشمن ایستادگی کنند که این امر با حمایت دولتمردان از شاعران امکان‌پذیر خواهد بود.

وی از شاعران خواست در جامعه حضور فعال داشته باشند و مطالبات مردم را مطابق با نیازهای روز جامعه در قالب شعر طنز یا روش‌های دیگر به گوش مسئولین برسانند.

نماینده مجلس با انتقاد از برخورد منفعلانه برخی افراد در برابر گویش‌های دیگر، بیان داشت: گسترش فضای مجازی باعث شده به دنبال استفاده از کلماتی برویم که برایمان ناملموس است؛ بنابراین لازم است مردم آذربایجان زبان خود را با تمام ویژگی‌های اصیلش پاس دارند.

وی با بیان اینکه چگونگی ایجاد بنیادفرهنگ و هنر آذربایجان در دست بررسی است، گفت: پیشنهاد بنده این است که فرهنگستان زبان آذری در دانشگاه تبریز ایجاد شود چراکه در این مکان اساتید برجسته و منابع علمی کثیری وجود دارد که می‌تواند در تحقق اولویت‌های این فرهنگستان یاری دهنده باشد.

وی تاکید کرد: بنیادفرهنگ و هنر آذربایجان نباید به جولانگاه سیاسی، جناحی و تعصب قومیتی و محفلی برای فعالیت های قوم گرایی تبدیل شود بلکه بایستی در این مکان تاریخ زبان دیرینه آذربایجان، موضوعات علمی و فرهنگی در جهت آذربایجان شناسی مورد پژوهش و مطالعه قرار گیرد.