واکنش تند ایران به نشست ضدایرانی در باکو

۱۸ شهریور, ۱۳۹۳
واکنش تند ایران به نشست ضدایرانی در باکو

گزارش آذریها به نقل از ایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: در این نشست افراد شناخته‌شده‌ای که سال‌هاست در خدمت اهداف دشمنان مردم ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارند، این بار نیز توسعه مناسبات دو کشور دوست و برادر را هدف گرفته و در هم‌سویی با رسانه‌های صهیونیستی در مسیر تضعیف دوستی دو ملت، به تبلیغ افکار تجزیه‌طلبانه پرداختند. این بیانیه گروهک‌های تجزیه‌طلب و رسانه‌های صهیونیستی را به دو لبه قیچی که قصد بریدن حلقه‌های اتصال دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان تشبیه کرده و می‌افزاید خوشبختانه با هوشیاری مردم و درایت مسوولان دو کشور، دسیسه‌های دشمنان خنثی شده و مناسبات دو طرف مسیر توسعه را می‌پیماید.

سفارت ایران در این بیانیه تاکید کرده که هتاکی و بی‌احترامی این گروهک تجزیه‌طلب به جمهوری اسلامی ایران را برنتابیده و از مجاری دیپلماتیک و راه‌های قانونی، برخورد حقوقی لازم با کسانی که به ملت بزرگ ایران به‌خصوص آذربایجانی‌های غیور این کشور توهین کرده‌اند را پیگیری خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران اجازه برگزاری نشست‌های ضد آدربایجانی را نمی‌دهد و انتظار دارد که مقامات جمهوری آذربایجان نیز برخورد قانونی لازم را با گروهکی که تمامیت ارضی ایران را زیر سوال برده است، انجام دهند.

گفتنی است، گردهمایی ضد ایرانی گروهک موسوم به کنگره آذربایجانی‌های جهان روز دوشنبه 17 شهریور در باکو – پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد که طرح مطالب موهن و ضد ایرانی از خصوصیات این نشست بود.