تخریب تابلوهای نکوداشت تبریز توسط باند پان ترکیست/ نتیجه عدم برخورد در گذشته

۱۵ شهریور, ۱۳۹۳
تخریب تابلوهای نکوداشت تبریز توسط باند پان ترکیست/ نتیجه عدم برخورد در گذشته

ای خطه آذربایجان” ،  “تبریز هست جان قربان جانان میکند” و یا “تبریز کوی دلبران” نوشته شده بود.
به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذری ها، چندی پیش تابلویی در خیابان آبرسان تبریز با مضمون شعر آذری نصب شده بود، خبرها حاکی است که شهرداری قصد داشت به هر دلیل این تابلو را با تابلویی دیگر تغییر دهد اما نفرت پراکنان قومی زودتر از آن وارد همل شده و ضمن تخریب و بریدن آن اقدام به تصویر برداری از این حرکت نمودند.
در همین راستا پس از مدتی شبکه ضد آذربایجانی گوناز طی مطلبی ضمن اتهام زنی به هم میهنان و هم شهریان عزیز کُرد، سعی کرد تخریب تابلو را به آنان منصوب نماید با این مضمون که گویا کردهای ساکن تبریز اقدام به تخریب تابلو شعر به زبان آذری کرده بودند.
چنین اقدامات تخریبی و تفرقه افکنانه ای به هیچ وجه تازگی نداشته و تجربه هایی متعددی از نفرت پراکنی باند قومیت علیه کُردها و سایر آذربایجانی های غیر آذری دیده شده است.
باید گفت چنین تابلوهایی مختص یک مضمون شعری آذری نبود و از تنوع موضوعی از جمله تاکید بر هویت ملی برخوردار بود.
سال گذشته نیز چند تن از عوامل وابسته به همین باند با تحریق پرچم سه رنگ کشورمان در ورودی شهر تبریز از این عمل مجرمانه تصویربرداری کرده و به شبکه های تجزیه طلب ضد آذری ارسال کرده بودند.
البته ناگفته پیدا است که عدم برخورد با عوامل آتش زدن پرچم کشورمان، سایر آنارشیست ها را نیز تشویق و تحریک به اقدامات خرابکارانه خواهد کرد. بسیار طبیعی است وقتی هتاکان به پرچم کشور به جای مجازات موثر، با چند ماه زندان تشویق می شوند(ویزای اولیه پناهندگی سیاسی به اسکاندویناوی و…) بقیه نیز به فکر بهره مندی از مزایای توهین به مقدسات کشور برآیند. بدیهی است که در صورت تداوم سیاست عدم برخورد با آنارشیست ها در آینده شاهد اقدامات بیشتر و جدی تر در این زمینه خواهیم بود.

 

 

 
آذری ها یک بار دیگر پرچم ایران را برافراشته نگه داشتند/ حکایت نصب دوباره پرچم ایران در شهرک مرزداران تبریز

 
یک سال و نیم حبس ، برای تجزیه طلبی و نفرت پراکنی قومی (!)