مخالفت صریح رهبری با فراکسیون ترک‌زبانها و هر نوع فراکسیون قومی

۲۵ مرداد, ۱۳۹۵
مخالفت صریح رهبری با فراکسیون ترک‌زبانها و هر نوع فراکسیون قومی

در ماههای اخیر برخی شایعات در خصوص تاسیس یک فراکسیون مساله دار به نام «فراکسیون نماینده‌های ترک زبان» از سوی وب سایت های ضد ایرانی مطرح شده است. وب سایت آذری‌ها پیش از این طی یک گزارش به تحلیل پشت پرده ماجرا پرداخته بود.

 اصولا در ایران ترکی وجود دارد که بتوان فراکسیون بااین نام تشکیل داد . پروژه “ترکیزاسیون” مردم و جغرافیای آذربایجان نیز خود بخشی از برنامه بلند مدت فروپاشی از درون ( خاورمیانه بزرگ) است.

باید گفت تاسیس چنین فراکسیونی بدعتی جدید در مجلسی که قرار است مظهر اراده ملی و دموکراسی باشد.

برندا شیفر (نویسنده اسرائیلی و از طراحان تجزیه ایران) نیز در کتاب خود،تشکل یابی نمایندگان آذری مجلس ایران در راستای قطب بندی های قومی را به عنوان اولین پله واگرایی در جمهوری اسلامی مطرح کرده بود. در واقع نخستین پیشنهاد دهنده فراکسیون ترکزبانها در مجلس شورای اسلامی، تئوریسین های صهیونیستی بودند که پروژه فروپاشی از درون/ فاز قومی را طرح کرده اند.

ایده چنین فراکسیونی از بیرون مجلس و توسط یکی از عوامل بیگانه گرا به چند نفر از نمایندگان ساده لوح “تلقین” شده و متاسفانه آنها نیز با بی درایتی تمام در این دام اسرائیلی گرفتار شدند.

اما پس از اعتراضات و واکنش‌های خود آذربایجانی‌ها به تاسیس فراکسیونی کذایی ( که از ابتدا نیز تنها برای منویات آقای پزشکیان بود) مشخص گردید که اصولا جلسه اول این گروه بدون نتیجه و تصمیم گیری خاصی به پایان رسیده است و اصولا جلسه دوم نیز به دلیل اختلاف و عدم تمایل خود نماینده های شمالغرب تشکیل نشده است.

البته هنوز برخی از جریان های بیگانه‌پرست که در خدمت اهداف ضدایرانی قرار دارند، تلاش دارند با زنده نگه داشتن این موضوع مرده، گامی مهم در راستای بسیج قومی علیه مصالح عالیه بردارند. باعث تعجب است که اخیرا دو تن از نمایندگان مجلس ( قاضی پور و بی مقدار) نیز مجددا نسبت به تشکیل این “فراکسیون اسرائیلی” اظهار علاقه کرده اند.

ظاهرا این دسته از نمایندگان یا در جلسه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 16 خرداد 1395 حضور نداشتند و یا در حین جلسه چرت می زدند.

مهم ترین تذکری که ایشان در این دیدار به نمایندگان جدید یادآور شدند در ارتباط با تاسیس همین فراکسیون‌های قومی و مذهبی بود:

 

یک نکته‌ای که [باید] خیلی به آن دوستان توجّه بکنند: ببینید ما در داخل کشور یک گُسلهایی داریم، گُسلهای قومی داریم، گُسلهای عقیدتی داریم، سنّی و شیعه داریم مثلاً فرض بفرمایید، گُسلهای جناحی داریم -همین جناحهایی که هست، که می‌بینید- این گُسلها تا مادامی که فعّال نشده، زلزله به وجود نمی‌آید؛ اشکالی هم ندارد. بودن اختلافات اشکالی ندارد. اگر چنانچه این گُسلها فعّال شد، آن‌وقت زلزله به وجود می‌آید؛ سعی دشمن در فعال کردن این گُسلها است؛ حواستان باشد. مرتّباً دارند بر آتش اختلافات میدمند برای اینکه آن را برافروخته‌تر و مشتعل‌تر بکنند»

 

 

دلیل مخالفت رهبری مشخص است. فراکسیون ها و دستجات قومی همان چیزی است که دشمنان کشور می‌خواهند و هر روز در رسانه هایشان با گستاخی اعلام میکنند: یعنی فروپاشی ایران از درون و ایجاد اخلال در امنیت داخلی.

هر نوع فراکسیون قومی در مجلس شورای اسلامی موجب اختلاف و اختلاف افکنی خواهد شد و تاکید رهبر انقلاب نیز از همین باب و احتمالا با علم و اطلاع از فعالیت برخی از نیروهای سیاسی برای تشکیل فراکسیون های قومی در مجلس دهم بر اساس گزارش‌های رسیده به دفتر ایشان بوده است.

حال تصمیم بر عهده نمایندگان و هیات رئیسه مجلس و نهادهای ذیصلاح است که آیا تصمیم دارند بر خلاف جدی ترین توصیه رهبری به این مساله علاقه نشان بدهند یا خیر.