اعمال نفوذ یک نماینده مجلس برای برگزاری برنامه ضد وحدت ملی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

۲۹ مهر, ۱۳۹۵
اعمال نفوذ یک نماینده مجلس برای برگزاری برنامه ضد وحدت ملی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

در حالی که همایش موسوم به “زبان مادری” یکشنبه هفته گذشته به دلیل پاره ای از ملاحظات امنیتی از سوی هیات نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز لغو شده بود، با اعمال نفوذ یک نماینده مجلس از حوزه تبریز و آذرشهر قرار است هفته آینده برگزار شود.
به گزارش وب سایت خبری-تحلیلی آذریها،در حالی که مجوزهای لازم را برای برگزاری این نشست کسب نشده بود و در حالیکه هیات نظارت این دانشگاه با حضور فردی بنام “جواد میری منیق” به عنوان سخنران موافقت نکرده بود،  برخی از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه تبریز به صورت خودسرانه و برای اینکه دانشگاه علوم پزشکی را در برابر عمل انجام شده قرار دهند،اقدام به پخش پوستر فراخوانی برگزاری نشست در فضای مجازی و رسانه های تلگرامی واگرا کرده بودند.
پشت پرده ماجرا از این قرار بود که هیات نظارت با نفس نشست موافقت کرده اما مخالف حضور سخنران مزبور به دلایل مختلف بود و پس از اطلاع از پخش فراخوان در چهار روز تعطیلی سه شنبه تا جمعه از برگزاری آن در روز یکشنبه جلوگیری کرد.
با این حال یکی از نمایندگان مجلس ضمن تماس تلفنی با اعضای هیات نظارت و اعمال افشار،آنها را مجاب به پذیرش درخواست دانشجویان قومگرا می کند.
اکنون این پرسش مطرح است که چرا نمایندگان مجلس با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر پرهیز از فعال کردن شکافهای قومی هم چنان بر این مساله تاکید دارند؟
در هفته گذشته “وزیر کشور” نیز در دیدار با “کمیسیون امنیت ملی مجلس” نسبت به استفاده ابزاری از مسائل قومی هشدار داده بود.
مقام معظم رهبری نیز ضمن ابلاغ سیاست های کلی انتخابات بر ممنوعیت اقدامات مغایر با امنیت ملی نظیر تفرقه قومی تاکید کرده بودند.
گفتنی است سخنرانی فرد مزبور در دانشگاه صنعتی ارومیه با “هشدارهای قبل از سخنرانی” و تشنجات ضمن سخنرانی همراه بود  به طوری که دانشجویان اکثرا بر مسایل عمرانی و معیشتی تاکید داشتند اما جواد میری سعی داشت مساله را به سمت و سوی قومیت و تبعیض قومی سازمان یافته از سوی دولت(!؟) سوق داده و چنین القا کند که در دوره روحانی اقدام درخوری در خصوص اقوام صورت نگرفته است!