ضعف مدیریتی عامل اصلی برخورد قطارها بود

۱۳ آذر, ۱۳۹۵
ضعف مدیریتی عامل اصلی برخورد قطارها بود

روزنامه آذربایجان: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ضعف مدیریت یکی از عوامل اصلی برخورد دو قطار در مسیر تهران-مشهد محدوده ایستگاه هفت‌خوان سمنان است.
غلامرضا کاتب با اشاره به برخورد دو دستگاه قطار در محدوده ایستگاه هفت‌خوان، اظهار کرد: بدون تردید یکی از مهم‌ترین عوامل بروز این سانحه ضعف مدیریت در راه‌آهن است، مسئله ای که در نهایت باعث شده تا خطای انسانی این فاجعه را به بار آورد.
وی در خصوص طرح سئوال و استیضاح از وزیر راه و شهرسازی افزود: برای طرح سئوال و استیضاح وزیر راه باید منتظر بمانیم چه اتفاقاتی طی روزهای آینده روی می‌دهد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس پیش‌تر با اشاره به این‌که بی مبالاتی رئیس ایستگاه سمنان، عامل ایجاد این حادثه بوده گفته بود: مدیر ایستگاه قطار سمنان با دادن دستور حرکت، به قطاری که در ایستگاه  بوده، عامل برخورد دو قطار  بوده است.
وی افزود، یکی از قطارها در مسیر به علت مشکل فنی متوقف بوده است و قطار دوم بعد از حرکت از ایستگاه سمنان به قطار متوقف شده برخورد می‌کند.
کاتب ادامه داد: با توجه به اینکه قطار اول در بین راه متوقف بوده طبیعتا به قطار متوقف در ایستگاه نباید اجازه حرکت داده می‌شد.