پناهندگان ایرانی در چنبره میت ترکیه

۱۴ آذر, ۱۳۹۵
پناهندگان ایرانی در چنبره میت ترکیه

پیمان عارف:  روز گذشته عوامل سرویس جاسوسی ترکیه –میت- که مدتی است در پوشش سایت خبری نگام برای پیشبرد اهداف تشکیلات ملی استخبارات ترکیه سازماندهی شده و به طیف وسیعی از فعالیت ها از جاسوسی از مراکز سیاسی و حکومتی داخل کشور گرفته تا جاسوسی اقتصادی و نیز نفوذ در اپوزیسیون ایران مشغول هستند ؛ در راستای پروژه ایجاد اپوزیسیون مزدور به ترکیه با صرف هزینه های سرسام آور در یکی از گران ترین هتل های شهر استانبول اقدام به برگزاری نشستی کردند که در آن تلاش گردیده بود با استفاده از انواع شگردهای غیراخلاقی جمعی از سخنرانان ناآگاه به پشت پرده ماجرا گرد آورده شده و از طریق آنان برای این نشست رسوا کسب وجهه و اعتبار شود.
نشستی که به ظاهر برای هم اندیشی در مورد پناهندگان ایرانی ترکیه و در واقع برای آماده سازی آنان در جهت سوء استفاده مقامات حزب عدالت و توسعه –همانند آنچه درباره پناهندگان رنجدیده سوری اتفاق میفتد- شکل گرفته و پیشتر توسط برخی فعالان ملی نیز در مورد آن هشدار داده شده و درباره محل تامین هزینه های چند ده هزار دلاری آن پرسش های صریحی در فضای مجازی آشکارا پرسیده شده بود.
در این نشست اما اتفاق عجیبی نیز افتاد که رسوایی آن را بیش از پیش آشکار ساخت.
زمانیکه خبرنگار ایرانی ساکن استانبول یکی از سایت های هوادار میرحسین موسوی از برگزاری این نشست مطلع میشود به محل نشست رفته و وقتی با صندلی های خالی سالن مواجه میشود عکسی از سالن خالی را در حساب کاربری توییتر خود قرار میدهد.
در این هنگام صاحب این قلم که پیشتر درباره این نشست مراتب هشدار و پرسش خود را اعلام نموده بود ؛ عکس سالن خالی را بازنشر میدهد.
در این هنگام است که وجهه امنیتی نشست خود را نشان میدهد. نشستی که یک نشست ساده برای پناهندگان عنوان شده اما آنقدر امنیتی است که انتظامات و مامور مخفی در جلسه دارد. عکس گرفتن نیز از آن ممنوع است!
و چنین است که ماموران مخفی بر سر خبرنگار فرود میایند و چونان ماموران امنیتی ایران با ضبط گوشی خبرنگار خواهان حذف عکسهایش میشوند. عکسها به اجبار پاک میشود اما پیشتر ارسال و بازنشر شده است.
اینجاست که صحنه آرایی امنیت خانه بهم میریزد. مجری به یکباره چنانکه در فیلم نیز میبینید نشست را متوقف کرده به سوی صندلی خبرنگار رفته او را به سمت تریبون میاورد تا “بازجویی علنی” از او را آغاز کند.
از او میپرسد چرا عکس گرفته و براى کسى فرستاده ای که ما را “میزند”؟
همینجاست که قمپوز را نیز در میکند و میگوید به پیمان عارف زنگ بزنید و او را به سالن وصل کنید تا از او بپرسیم چرا ما را مامور میت میداند!
من که نشست شان را از طریق پخش مستقیم سایت خودشان –نگام- دنبال میکنم بلافاصله از طریق یکی از سخنرانان پیغام میدهم که من آماده پاسخ به تماس تلفنی و وصل شدن به سالن برای ارایه ادله وابستگی تان به میت ترکیه و بلکه سرویس سعودی در پشت سر آن هستم و حتی مینویسم که چون نام مرا پشت تریبون آورده اید قانونا و اخلاقا باید فرصت پاسخگویی به من داده شود.
سخنران نیز پاسخ میدهد که بله حتما باید به شما فرصت پاسخ بدهند و من هم اکنون به ایشان منتقل میکنم.
خب البته نتیجه قابل حدس است. کسی که تا زانو ریگ به کفش دارد و دهها هزار دلار خرج این نمایش مضحک کرده طبعا به کسیکه با ثانیه ای سخن میتواند تمام رشته هایش را پنبه کند تریبون و حتی فرصت پاسخ نخواهد داد.
چه ، منش بزدلان امنیتی خوی ، بویژه از نوع خاورمیانه ای اش، همین است.
آنان اهل تاریک خانه ها و تاریکی افکنی اند ؛ نه روشنایی و شفافیت!

 

لازم میدانم مراتب قدردانى خودم را نسبت به آقایان رضا انصارى راد و صابر عباسیان که با ناآگاهى از پشت پرده نشست استانبول براى سخنرانى تا استانبول آمدند و وقتى متوجه داستان شدند نه تنها از سخنرانى و رفتن به نشست امتناع نمودند بلکه حتى هتلى که آنان تدارک دیده بودند را نیز ترک کردند ؛ ابراز نمایم.
درود به شرافت تان دوستان.
باشد که الگوى دیگران باشید!