استفاده از صدای امریکا برای ایجاد اختلافات قومی، پیشنهاد رئیس موساد

۲۸ دی, ۱۳۹۳
استفاده از صدای امریکا برای ایجاد اختلافات قومی، پیشنهاد رئیس موساد

به گزارش آذریها میر داگان رئیس موساد در جلسه آگوست 2007 که با سفیر امریکا در اسرائیل انجام شده بود یکی از اهداف مهم این دولت را بی ثبات کردن ایران از طریق ایجاد بحران های قومیتی در کشور اعلام کرد و گفت: با دامن زدن به اختلافات قومی می توان حکومت ایران را تضعیف کرد. رئیس موساد بر این نکته تاکید کرد که با تمرکز بر هویت نژادی اقلیت های قومی می توان رژیم ایران را تغییر داد. داگان گفت این موضوع مهم است که کشورهای عربی را بر تهدید ایران متمرکز نمود و یک روش منطقه ای برای برخورد با ایران ایجاد کرد.

به گزارش ویکی لیکس، در این نشست میرداگان رئیس موساد نقش تلویزیون صدای امریکا برای ضربه زدن به قلب ایران را حیاتی دانسته، عنوان کرد: باید تعداد فرستنده های این شبکه افزایش یابد. رئیس موساد نقش صدای آمریکا را برای ضربه به قلب ایران حیاتی دانست و گفت تعداد فرستنده ها باید افزایش یابد.

رئیس موساد اضافه کرد در خصوص تضعیف وحدت ملی ایران، علاوه بر همکاری با کشورهای عربی باید با ظرفیت های جمهوری باکو نیز استفاده نمود و ایجاد بی ثباتی در ایران از طریق بحران بین اقلیت ها میسر است و این مسئله فرصتی استثنایی برای اسرائیل و امریکا به شمار می رود.

 

 

خروجی اتاق فکر اسرائیلی: امریکا و اسرائیل در پی تحریک تجزیه طلبی در آذربایجان

هشدار رئیس «سیا» در خصوص هویت ملی ایران/ پروزه تخریب هویت ایرانی چگونه رقم خورد