ویژه برنامه گوناز برای کریمی باغبان/ نویسنده روزنامه های زنجیره ای قومگرا در تلویزیون تجریه طلب

۶ آبان, ۱۳۹۶
ویژه برنامه گوناز برای کریمی باغبان/ نویسنده روزنامه های زنجیره ای قومگرا در تلویزیون تجریه طلب

شبکه گوناز مرتبط با سازمان سیا، طی یک ویژه برنامه در تاریخ سوم آبان 96 مصاحبه ای دو ساعته با یکی از نویسندگان نشریات قوم‌گرا داخل کشور پخش و از وی به عنوان روشنفکر بزرگ و مورخ قدردانی کرد.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، شبکه گوناز تی وی ضمن پخش مصاحبه خود با محمدرضا باغبان کریمی اقدام به تجلیل و چهره سازی از این فعال قومی‌نمود. احمد اوبالی (مدیر گوناز) با حضور در این ویژه برنامه شخصا از باغبان کریمی به عنوان «یک روشنفکر و نویسنده بزرگ آذربایجان جنوبی» ستایش کرد!

 این در حالی است که هنوز خبری از تقبیح این اقدام یا مرزبندی نامبرده با تلویزیون برانداز و تجزیه طلب خارج کشور، دیده نشده است.

گفتنی است،مهندس باغبان‌کریمی در این مصاحبه، مدعی شده دهها کتاب «تخصصی» در حوزه تاریخ و ادبیات منتشر کرده است. معلوم نیست با توجه به فقدان تخصص وی در زمینه تاریخ و ادبیات، این کتابها از چه اعتبار و جایگاه علمی برخوردار اند!؟

حضور نویسندگان نشریات قوم‌گرای داخل کشور در شبکه تجزیه طلب گوناز تی.وی چیز جدیدی نیست. پیش از این نیز، محمدرضا لوایی از نویسندگان روزنامه شمس تبریز و … در گوناز فعالیت کرده بود. اما با توجه به همکاری باغبان کریمی با نهادهای اقتصادی و فرهنگی دولتی در ایران، همکاری او با شبکه گوناز جای تعجب دارد!

مهندس کریمی در زمینه انتشار شایعات و راه اندازی جنگ روانی علیه وحدت ملی و زبان فارسی نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

برای نمونه نشریه امید زنجان (که باغبان کریمی دبیر سرویس صفحات آذری آن بود) در سال 1379 ضمن انتشار یک شایعه دروغ  طی یک اطلاعیه چنین گفته بود:

وی سال گذشته نیز در یک پروژه کتابسازی ، ضمن انتشار یک خبر دروغ مدعی شده بود که قرار است، وزارت آموزش و پرورش با حمایت استانداری و وزارت کشور، کتاب تدوین شده او به زبان آذری را در مدارس زنجان و برای دانش آموزان تدریس نماید. مساله ای که پس از پرس و جو از استانداری و اداره آموزش و پرورش، کذب بودن آن هویدا شد و با تذکر شفاهی یکی از نهادها و ورود فرهنگستان زبان فارسی موضوع خاتمه پیدا کرد.

باغبان کریمی در مصاحبه حاضر اظهار نمود در گذشته بل هفت اسم مستعار اقدام به انتشار مقاله و شایعه سازی در نشریات قوم گرا مانند امید زنجان و… کرده است.

با وجود اینکه مهندس کریمی همه آثار تاریخی و ادبی خود را به زبان فارسی نگاشته است، معلوم نیست چرا تا به این اندازه با این زبان ملی و فراگیر دشمنی می‌ورزد!؟ باید پرسید اگر زبان فارسی فراموش شود و نسل های بعدی ارتباط خود را زبان فارسی را رها کنند، کسی می‌تواند آثار این نویسنده را بخواند؟