یادداشت اسماعیل شعبان اف در خصوص شخصیت سیاسی و مذهبی رهبر انقلاب اسلامی

۴ آذر, ۱۳۹۶
یادداشت اسماعیل شعبان اف در خصوص شخصیت سیاسی و مذهبی رهبر انقلاب اسلامی

اسماعیل شعبان اف از رهبران “حرکت ملی تالش” طی یادداشتی در سایت معتبر رئال تریبون روسیه پیرامون رهبر معظم انقلاب اسلامی مقاله ای نوشت و به معرفی ایشان برای مخاطبین پرداخت. در این مقاله آمده است:

 

نهم نوامبر برابر با اربعین حسینی و چهلمین روز شهادت قهرمانانه سالار و سرور شهیدان، امام حسین ( ع ) و یاران بر حق این حضرت می باشد. امام حسین( ع) فرزند حضرت علی (ع) پسر عموی حضرت محمد مصطفی( ص)، جانشین بر حق رسول خدا و همچنین فرزند حضرت فاطمه زهرا( س) دخت گرانمایه حضرت محمد مصطفی ( ص) می باشند. بعد از رحلت حضرت محمد مصطفی ( ص)، دوازده امام از نوادگان پیامبر( ص) رسالت هدایت بندگان را برای شعیان جهان اسلام به عهده گرفتند و امام حسین( ع) سومین پیشوای شیعیان جهان اسلام و از سلاله خانواده پاک و مطهر اهل بیت می باشد. در واقع بعد از رحلت حضرت محمد مصطفی ( ص) ابتدا حضرت علی ( ع) و بعد از ایشان امام حسن (ع) و به ترتیب امام حسین ( ع ) به امامت شیعیان برگزیده شدند.

به همین دلیل هر ساله و در تمامی اقساء نقاط جهان و در هر مکانی که شیعیان اهل بیت زندگی می کنند، مراسمهای سوگواری و عزاداری امام حسین (ع)، سالار و سرور شهیدان برگزار می گردد و مهمترین نمونه با حضور میلیون ها نفر در شهر کربلای کشور عراق و در مکانی که این حادثه دلخراش در سال 680 هجری قمری رخ داده است، به چشم می خورد.

در مراسمهای سوگواری امام حسین ( ع) در کربلا نه تنها شیعیان، که سنی ها و مسیحیان نیز از سراسر جهان شرکت می کنند. امروزه بیش از 400 میلیون شیعه در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند و اکثریت آنها شیعیان پیروی اهل بیت هستند. رهبر شیعیان جهان اسلام و همچنین رهبریت جمهوری اسلامی ایران، با مقام معظم رهبری، حضرت سید علی خامنه ای ( دامت برکاته) است.

امام خامنه ای در تاریخ 17 جولای سال 1939 ، در شهرستان مشهد و در خانواده ای بسیار کم توان از نظر اقتصادی چشم به دیده به جهان گشود. تمامی اجداد این بزرگوار از روحانیون خالص و خدمتگذاران اهل بیت می باشند که خدمات بسیار ارزشمندی را در طول حیات خود انجام داده اند و نیز زندگی بسیار زاهدانه ای را در پیش گرفته بودند. امام خامنه ای( دامت برکاته) جانشین وارسته و میراث دار این خانوده بسیار ارزشمند، در عصر کنونی می باشند.

با این حال در ارتباط با بیوگرافی امام خامنه ای (دامت برکات) می توان جستجو هایی را در سایتهای اینترنتی همچون گوگل ، سایت ویکی پدیا و همچنین در سایر سایتهای اینترنتی انجام داد. ما در اینجا به برخی از جنبه ها و نقش های برجسته امام خامنه ای( دامت برکات) در فرایند هایی مختلف منطقه و همچنین جهان غرب و آسیایی مرکزی می پردازیم.

مبالغه نیست اگر بگوییم که امام خامنه ای( دامت برکات) شخصیت بسیار منحصری است که می تواند نفوذ بسیار تعیین کننده ای در این فرایند ها داشته باشد. ایران به رهبری امام خامنه ای( دامت برکات) هسته ای است که روزگاری بزگترین امپراطوری جهان را از نظر گسترش جغرافیایی به خود اختصاص داده بود و از خود یک لایه عظیم و غنی فرهنگی در این سرزمین به جای گذاشته است. جغرافیای فرهنگی ایران بسیار گسترده تر از سیاستهای امروزی آن است. به لطف فرهنگ و دین مبین اسلام و همچنین اهل بیت امامت و ولایت، ایران تاثیرات فراوانی بر روی کشورهای مختلف و همچنین مردمی که در غرب و آسیایی مرکزی زندگی می کنند، از خود به جای گذاشته است و حضرت آیت الله خامنه ای ( دامت برکات) بدون هیچ عیب و نقص و با قدرت معنوی غیر قابل انکاری که مشابه آن در هیچ جا دیده نمی شود، جمهوری اسلامی ایران را رهبری می کند. هر چند که روحانیون بزرگی نیز در عصر کنونی هستند، اما موقعیت و شخصیت ویژه آیت الله خامنه ای ( دامت برکات) منحصر به فرد است.

در ایران امروزی چندین ساختار قدرت وجود دارد و کشور را در حوزه های مختلفی اداره می کنند و همچنین می توان گفت که این ساختار ها یکدیگر را نیز کنترل می نمایند. اما شخصیت اصلی در رهبری و هدایت مردم در جمهوری اسلامی ایران به عهده آیت الله خامنه ای( دامت برکات) است. نیروهای امنیتی در ایران به طور کامل تحت امر ولی فقیه، حضرت آیت الله خامنه ای هستند و این نیروها یکی از قوی ترین ها و کارآمد ترین ها در منطقه به شمار می آیند. به غیر از این، میلیونها شیعه که در اقساء نقاط جهان زندگی می کنند ، حضرت آیت الله خامنه ای را ولی و پیشوای خود دانسته و همچنین از زمره سربازان ایشان می دانند و با یک دستور وی و بدون هیچ گونه ترید و درنگی، در مقابل هر دشمنی به جهاد خواهند پرداخت.

حضرت آیت الله خامنه ای معتقد هستند که مهمترین دشمن ایرانی ها و مسلمانان جهان، امپریالیست بین المللی به رهبری آمریکا است. او به تمامی حملات به رهبری آمریکا و تمامی قدرتهای منطقه علیه کشورش پاسخ می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با روح و اراده و شجاعتی بی نظیر که هیچ رهبری در جهان از آن برخوردار نیست و با اعتماد به نفس بسیار بالا و درک قدرت و روح مردم خود، آنچنان پاسخی به تمامی قدرتهای بزرگ جهان می دهد که مشابه آنرا در هیچ جا نمی توان دید.

حضرت آیت الله خامنه ای می فرماید که اهداف ما و آمریکایی ها بصورت صد و هشتاد درجه در نقطه مخالف و تضاد با یکدیگر هستند و هیچ معنا و دلیلی برای مذاکره، در ارتباط با آینده منطقه با آنها وجود ندارد. وی همچنین فرمودند که ما هیچ گاه خونهایی که آمریکایی ها در منطقه و نیز در سراسر جهان جاری نمودند، فراموش نکرده و آنها را نخواهیم بخشید.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین می فرمایند که آمریکایی ها و ماهواره های آنها باید درک کنند که جهان تعقییر کرده است و زمان استثمار و چرخش سیستم عملیاتی به اتمام رسیده و برگشت ناپذیر است و تکرار نخواهد شد و به همین دلیل آمریکایی ها باید جایگاه خود را در زمان حال بدانند.

حضرت آیت الله خامنه ای همه را به این فرا می خوانند که تمامی کارها را بدون نگاه به آمریکا انجام دهید و شرکای جدی برای یکدیگر باشید. روسیه و چین جایگاه ویژه ای در چشم انداز های آیت الله خامنه ای دارند. چین کشوری است که به لطف آن، ایران توانست تحریمهای فلج کننده غرب را به شدت کاهش دهد.

کشور روسیه برای آیت الله خامنه ای همچون آیت الله خمینی، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از جذابیت و اهمیت خاصی برخوردار است.

احتمالا همگان در ارتباط با نامه تاریخی حضرت آیت الله خمینی ( ره) به آخرین رهبر شوروی سابق، میخاییل گورباچف شنیده اند و اینکه امام خمینی با دردی عمیق به وی هشدار داده بود که نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد و باید بر مبنای معنویت و انتخاب راه های منطقی و درست، برای توسعه مردم اتحاد جماهیر شوروی شوروی تلاش نموده و به آن متکی باشند. و اینکه اگر حاکمان اتحاد جماهیر شوروی مسیر روحانیت را انتخاب نکنند، نیروهای خصمانه با ایدئولوژی های شیطانی و به جای تعالیم معنوی، هویتی تو خالی برای مردم این سرزمین بوجود خواهند آورد.

 

همچنین حضرت آیت الله خامنه ای ایشان را را نهی کردند و فرمودند که بدان که قبل از تو قدرتهای بزرگ در جای تو نخواهند نشست و تو فروشنده ای خواهی بود که کشور خود را بر روی نیمکتی برای ارائه قرار داده است.

هنگامی که از ایرانی ها در ارتباط با جذابیت رهبر روسیه می پرسی، از آنها پاسخ های مختلفی را بدست می آوری و پاسخ ها از اینجا آغاز می شود که ما به متحدی همچون روسیه با داشتن حق وتو و چتر هست ای نیازمندیم. دیگرانی بر این باور هستند که جذابیت ولادیمیر پوتین به عنوان یک رهبر تصمیم گیرنده و قوی است و هستند افرادی که از جهان عرفان صحبت می کنند. این افراد می گویند که حضرت محمد مصطفی ( ص) نامه ای به یزدگرد، شاه ایران نوشت و او را به پذیرش و قبول اسلام دعوت کرد و شاه ایران این دعوت را نادیده گرفت و نپذیرفت. اما در طول زمان ایران به کشوری تبدیل شد که در آن بزگترین دانشمندان اسلامی ظهور کردند و امروزه به بنیاد و پایگاه اسلام در جهان مبدل شده است.

در نامه ای که حضرت امام خمینی( ره) به رهبر اتحاد جماهیر شوروی فرستاد، ذکر شده است که همزمان با ظهور امام دوازدهم شیعیان جهان، حضرت مهدی( ع)، حضرت عیسی مسیح نیز ظهور خواهند کرد و آنها یک دولت جهانی عدلت را بنا خواهند نمود.

 

و اگر چه حضرت مهدی بیشتر از شیعیان پشتیبانی و حمایت می کند، می توان گفت که حضرت عیسی نیز از یکی از کشورهای مسیحی حمایت می کند و این بخش از ایرانیان مطمئن هستند که اینان مسیحیان ارتدکس تحت رهبری روسیه می باشند. لازم به ذکر است که همچون امام خمینی( ره) ، آیت الله خامنه ای ( دامت برکات) نیز سید و از سلاله پاک و مطهر حضرت محمد مصطفی ( ص) و از نوادگان حضرت امام حسین ( ع) می باشند.

آیت الله خامنه ای همچون امام خمینی از علاقمندان خاص به شعر و ادبیات و شناخت آن می باشد. ایشان همچون امام خمینی ( ره) اشعار بسیار زیبایی را سروده اند.

ایشان هر ساله چندین بار با شاعران و نویسندگان معاصر در ایران ملاقات کرده و به آنها مشاوره می دهند و همچنین همراه با آنها وضعیت شعر و ادبیات ایران را مورد بحث و گفتگو قرار می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین آثار ادیبان و نویسندگان خارجی را مطالعه می نماید. به طور مثال به جوانان توصیه می کنند که آثار ویکتور هوگو را بخوانند. حضرت آیت الله خامنه ای مخالف تاثیر زبان انگلیسی در جامعه همچون یک زبان خارجی است و به دانشگاه ها و آکادمی های بزرگ توصیه می کنند که شرایط عمومی برای آموزش چند زبان را بوجود آورده و این عاملی برای شکستن هژمونی زبان انگلیسی در کشور خواهد شد.

آیت الله خانه ای، رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران، تحلیل گر بسیار بزرگ و منحصری هستند و پیش بینی های سیاسی ایشان همیشه به تحقق می پیوندد. در یک جمله نمی توان ویژگی های مقام معظم رهبری را برشمرد. شخصیتی هوشمندانه و اینکه ایشان یکی از بزگترین مردان معاصر هستند و به رغم مشغله های بزرگ در مدیریت و رهبری کشور و مردم، زمانی را برای نوشتن آثار علمی و همچنین سخنرانی برای روحانیون و عموم مردم اختصاص می دهند.

نمی توان در جلسات و سخنرانی های آیت الله خامنه ای، جلسه ای بدون جذابیت پیدا کرد. در هر موضوعی وی قطعا از نقطه نظرها و دیدگاه های برجسته خود استفاده نموده و توجه عموم شنوندگان را به خود جلب می نمایند.

از هر کدام از سخنرانی های وی می توان مفاهیم عمیقی را کسب نمود و مطالب جدیدی را شنید. سخنرانی های مقام معظم رهبری ذهن و قلب شنوندگان را در هر مکانی منقلب کرده و این مکانها می تواند در جلسات کوچک و یا در نماز جمعه و سایر نماز های اعیاد مذهبی باشد. بطور قطع نمی توانیم تمامی شایستگی ها و صفات برجسته و ارزنده مقام معظم رهبری را برشماریم.

باید خداوند رحمان را شاکر باشیم که در دوران چنین مرد بزرگی زندگی می کنیم و افتخار شناخت ایشان را از نزدیک داریم. برخی از علما و روحانیون وهمچنین دانشمندان بزرگ معاصر پیشنهاد کرده اند که ایشان را همچون حضرت امام خمینی ، امام بنامیم. بسیاری امروز اینکار را انجام می دهند، ولی هر گاه ایرانی ها از واژه امام استفاده می کنند، مشخص است که منظور آنها، امام راحل حضرت امام خمینی ( ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و هرگاه در ارتباط با آیت الله خامنه ای صحب می کنند، ترجیح می دهند که از واژه رهبر برای ایشان استفاده نمایند.

فرا رسیدن اربعین حسینی وهمچنین شهادت یاران بزرگوار سید الشهدا، حضرت امام حسین( ع) را تسلیت عرض نموده و همدردی عمیق خود را با شیعیان اهل بیت ابراز می نماییم.

 

 

اسماعیل شعبانف، عضو شورای ریاست جمهوری روسیه در روابط بین الملل و رئیس انجمن عمومی تالشی های مقیم روسیه

http://realtribune.ru/news/world/415