رونمایی از فرش‌های جام جهانی 2018 در تبریز

۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۷
رونمایی از فرش‌های جام جهانی 2018 در تبریز

صاحب اثر فرش جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از تلاش‌های شهرداری تبریز در برگزاری مراسم رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، استاد حسین کاظمی حامد در آیین رونمایی از فرش‌های نفیس جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که در محل سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: فرش جام جهانی ۲۰۱۸روسیه در ایران طراحی و بافته شده است که در نتیجه آن سه تخته  فرش نفیس تبریز که هر کدام به موزه های فیفا و فدراسیون فوتبال روسیه و آستان قدس رضوی و سه عدد تابلو فرش که به میزبانان تیم ملی ایران در مرحله نخست اهدا خواهد شد، شامل می‌شود.
 
وی ضمن تقدیر از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شهردار منطقه دو بابت پیشنهاد برگزاری این مراسم و تدارک مقدمات اجرای این آیین، افزود: بافت این فرشها در طول ۶ ماه و ۱۵ روز به اتمام رسیده که این آثار حاصل همراهی تیم چند نفره که از جمله طراحی آن به عهده مهدی شاهی و با همکاری حامد حیدری بوده است.
 
در ادامه، نظامی‌دوست دیگر عضو این تیم، ضمن اشاره به لزوم حمایت از فرش تبریز افزود: اهالی صنعت فرش با وجود خلاق و ضریب بالای هوشی همیشه  مظلوم واقع شده اند که نیاز به حمایت مسئولین دارند.
 
وی افزود: در بافت این فرش‌ها، نقوش اسلیمی و گل رز که نماد فرش تبریز است، رعایت شده و تارو پود آن از ابریشم و مواد اولیه آن درجه یک که ۵۰ درصد گیاهی و ۵۰ درصد شیمیایی به دلیل براق بودن فرش است، استفاده شده است.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: فرش صلح و دوستی جام جهانی پس از ۲۰ سال در تبریز به همت شهرداری این کلانشهر رونمایی شد.
 
سعید حاجی‌زاده افزود: فرش های ادوار مختلف جام جهانی از سال ۱۹۹۸ فرانسه تا کنون توسط هنرمندان تبریزی طراحی و بافته شده که متأسفانه مراسم رونمایی از این فرش های نفیس پس از گذشت ۲۰ سال، برای نخستین بار در این کلانشهر برگزار شد.
 
وی بیان کرد: فرش‌های مختلفی توسط این هنرمندان، در جام های جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۰۲ کره و ژاپن، ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقا، ۲۰۱۴ بزریل بافته شده که نخستین فرش این هنرمندان در موزه شخصی زین الدین زیدان جای گرفته که امسال نیز این تابلوفرش ها به کاپیتان های تیم های فوتبال پرتغال، اسپانیا و مراکش و همچنین موزه فیفا، موزه روسیه و آستان قدس رضوی تحویل داده می شود.
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز همچنین در ادامه اظهار کرد: واقعاً باید قدر تمامی هنرمندان کشور را دانست چرا که اگر قرار است که کشور ما توسعه پیدا کند و حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشد، باید به هنر و هنرمند احترام بگذارد.

Image result for ‫فرش جام جهانی 2018 تبریز+رونمایی‬‎