الهام علی اف به «تجزیه طلب» ایرانی نشان عالی داد

۱ اسفند, ۱۳۹۷
الهام علی اف به «تجزیه طلب» ایرانی نشان عالی داد

به گزارش وب خبری- تحلیلی «آذری‌ها» به نقل از آذرتاج،رئیس جمهور باکو از تجزیه طلب فراری منسوب به فرقه دموکرات پیشه وری به نام «اکرم رحیملی» رسما تجلیل کرده و دیپلم افتخار ریاست جمهوری آذربایجان را اهدا کرد. این نشان به دلیل فعالیت های اکرم رحیملی در «شعبه آذربایجان جنوبی» موسسه دولتی شرق شناسی اهداء شده است. پیش از این «صابر رستمخانلی» از نمایندگان ضد ایرانی مجلس نیز با اهدای لوح تقدیر از اکرم رحیمیل تجلیل کرده بود.  اهدا این دیپلم افتخار از سوی الهام علی اف آن هم در سالروز شکست فرقه دمکرات پیشه وری، دارای معنا و پیام خاصی است. اکرم رحیم‌لی پس از عملیات نجات آذربایجان و بیرون راندن مزدوران از خاک ایران به شوروی گریخت و در فضای رسانه ای این کشور شروع به فعالیت علیه ایران و تمامیت ارضی آن نمود.

اکرم رحیم لی از از دهه 1990 برای تئوریزه کردن تجزیه طلبی در ایران وارد شعبه ” آذربایجان جنوبی” موسسه شرق شناسی آکادمی ملی علوم شده و کتاب های متعددی علیه موجودیت ایران تنظیم کرد. از آن جمله می توان به کتاب دایره المعارفی ” آذربایجان جنوبی” و ” جنبش ملی – دموکراتیک آذربایجان جنوبی ( غائله فرقه دموکرات سید جعفر پیشه وری در تبریز در سال 1324) اشاره کرد که توسط دولت باکو مکررا چاپ شده است.

جمهوری باکو در سیاست های رسمی و غیر رسمی از تجزیه طلبی در ایران حمایت می کند. علاوه بر الهام علی اف، حیدر علی اف نیز به صورت فعال به عنوان مامور سرویس مخفی شوروی در غائله پیشه وری حضور داشته و محل ماموریت وی تبریز بود. پدر بزرگ مادری الهام علی اف نیز از عناصر گوپ ( اداره تبلیغات سیاسی ارتش) بود که نشان می‌دهد دشمن با ایران در خانواده علی اف به عنوان یک «مثراث خانوادگی» ادامه دارد.

پیش از این «صابر رستمخانلی» از نمایندگان ضد ایرانی مجلس باکو نیز با اهدای لوح یادبود از اکرم رحیمیل تحلیل کرده بود.

اهدا این دیپلم افتخار از سوی الهام علی اف آن هم در سالروز شکست فرقه دمکرات پشه وری، دارای معنا و پیام خاصی است که بی تردید پاسخ متقابل آن را دریافت خواهد کرد.

البته هنوز با گذشت چند ماه از این رخداد، از واکنش وزارت امور خارجه در این خصوص خبری در دست نیست.