اندیشه ایرانشهری چیست و چه مختصاتی دارد؟

۲۵ فروردین, ۱۳۹۸
اندیشه ایرانشهری چیست و چه مختصاتی دارد؟

در خصوص اندیشه سیاسی ایرانشهری، نقدهای مثبت و منفی زیادی نوشته شده است. ویژگی بسیاری از نقدها، سیاست زدگی و نا آشنایی با متون اصلی و در نتیجه منحرف کردن اندیشه صادر شده از ذهن و قلم مولف به مسیر چالش های سیاسی به ویژه در حوزه سیاست روز است.
فعالان سیاسی، غوغاسالاران، تولید کنندگان شبه علم و… هر یک با توجه به نیت ها و اهداف قبلی، سخنان ناروا و بدون استناد زیادی در خصوص این موضوع بیان کرده اند.
آن چه مشخص است اینکه، بسیاری از منتقدین سیاسی، ابتدا اکاذیبی را به نام اندیشه ایرانشهری مطرح کرده و سپس به نقد آن می پردازند.بدیهی است که این
 از سوی دیگر، مقالات علمی زیادی با تکیه بر این چارچوب نظری در نشریات معتبر منتشر شده است.
از همین رو، علاقه مندان (با هر رهیافت) را باید دعوت کرد پیش از هر نقدی، ابتدا به کتاب ها و آثاری که خود مولف این اندیشه (دکتر جواد طباطبایی) به قلم جاری کرده است مراجعه و پس از مطالعه و بررسی اصل منابع، دست به نقد بزنند. در غیر این صورت هر هر نقد فاقد ارزش علمی و تحلیلی است.
در اینجا برخی از مقالات علمی- پژوهشی منتشر در حوزه سیاست، تاریخ ، ادبیات، معماری و… را که با تکیه بر چارچوب نظری اندیشه ایرانشهری، به تحلیل پرداخته اند منتشر می کنیم. این مقالات علاوه بر اینکه سلسله مراتب داوری و تایید علمی برای انتشار را طی کرده و بیشتر مفید فایده اند، خلاصه ای از اندیشه ایرانشهری را بیان می کنند و می توانند روزنه ای برای مطالعه بیشتر علاقه مندان باشند.  
در  ادامه چند مقاله علمی منتشر شده در این زمینه را به صورت فایل پی دی اف منتشر خواهیم کرد. برای دیدن این مطالب به کانال تلگرامی آذریها مراجعه کنید:

 

https://t.me/ir_Azariha/7079

https://t.me/joinchat/AAAAADve_AhySuNh99yoXw