تکذیب گزارش رسانه های معاند از سخنان مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل

۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
تکذیب گزارش رسانه های معاند از سخنان مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل

به دنبال انتشار گزارشی تحریف امیز از سخنان مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل در رسانه های تجزیه طلب معاند،دو‌ نقد کارشناسی در وب سایت خبری-تحلیلی اذری ها منتشر شده و از جناب فلاحی خواسته شد تا در مورد سواستفاده جریان پان اذریست و‌ خاینین داخلی از این سخنان به روشنگری بپردازند (اینجا)

به دنبال ان اداره کل میراث‌فرهنگی استان با مسیولیت پذیری به هنگام،تکذیبه ای در رد بهره برداری ستون پنجم منتشر کرد. هر چند عناصر داخلی و‌ سایت های پیش گفته در واکنش به این خبر بصورت هماهنگ مطالبی منتشر کرده اند،اما همین «هماهنگی» نشانگر ارتباط ارگانیگ‌و سازمان یافته عناصر تجزیه طلب در داخل و‌ خارج کشور بوده و‌ اماره ای بر صحت ادعای سایت اذری ها است. همان گونه که اعلام شد شعبه داخلی جریان رسانه ای تجزیه طلب به زودی تعیین تکلیف  خواهد شد.

تکذیبیه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، در تاریخ 7/1/98 خبری با عنوان «کشف جام سه هزار ساله در استان اردبیل» در سایت روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل منتشر گردید که با توجه به اهمیت آن، این خبر در سطح وسیعی انتشار یافت.

اما خبر منتشره در تاریخ ۱۸/۲/۹۸ از سوی برخی رسانه ها به نقل از مدیر کل میراث فرهنگی به صورت کذب منتشر گردیده که متاسفانه از سوی رسانه های رسمی و غیر رسمی و رسانه های معاند نظام نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

بدین وسیله به اطلاع علاقه مندان به حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می رساند این خبر کذب محض بوده و مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل هرگونه اظهار نظر از قول وی در ارتباط با این موضوع را قویا تکذیب می کند.

بنابراین با توجه به گسترش فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در ماه های اخیر در جهت توسعه استان و به تبع فضای اطلاع رسانی در سطح کشور و به ویژه در سطح استان اردبیل، همچنین افزایش اخبار کذب در فضاهای غیررسمی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تمامی مخاطبان این مجموعه خواهشمند است تا کلیه اخبار و برنامه های اداره کل را از طریق سایت اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل پیگیری نمایند .

اردبیل به عنوان مهد تشیع در تمامی ادوار تاریخ و حال حاضر و به ویژه در دوره صفویه محور وحدت ملی و یکپارچگی جغرافیایی در کشور بوده و خط مشی اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در این راستا با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران درکنار توسعه استان، کمک به تحکیم وحدت و یکپارچکی در کشور است.

اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل انتشار هرگونه مطلب تفرقه افکنانه که در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود را تکذیب نموده و از رسانه های رسمی و غیر رسمی و افرادی که در حال فعالیت در این حوزه هستند تقاضا دارد تا به دور از انتشار مطالب جهت دار و تنش زا، راهبرد تنویر افکار عمومی و احترام به وحدت ملی را در پیش بگیرند.

 

 روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل