اعتراض عضو شورای شهر تبریز به استخدام‌های غیرقانونی در شهرداری

۲۲ مهر, ۱۳۹۸
اعتراض عضو شورای شهر تبریز به استخدام‌های غیرقانونی در شهرداری

به گزارش خبرگزاری «آناج» فرج محمد قلیزاده، حقوقدان و عضو شورای شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود در شورای شهر نسبت به استخدام های غیرقانونی در شهرداری تبریز اعتراض کرد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» به نقل از آناج، فرج محمد قلیزاده گفت:

« استخدام نیروها در این سازمانها بصورت فامیلی بسیار زیاد است بطوریکه طی دو سال گذشته بر اساس مستندات 300 نفر نیرو جدید به شهرداری تبریز وارد شده اند که ورود این افراد کاملا غیر قانونی بوده و بدون تشریفات قانونی انجام شده است».

وی همچنین با بیان اینکه برخی از افراد در این سازمانها حقوق‌هایی غیر قانونی دریافت می‌کنند، گفت: حقوق برخی از افراد استخدام شده در این سازمانها بسیار بالا و قابل تامل است.

وی همچنین بر رشد بی رویه کمیته های شهرداری هم اعتراض کرد و افزود: این کمیته‌ها رسالتی جز قانون فروشی و شهر فروشی و آسایش فروشی شهروندان ندارند و متعجبم که در این زمینه چرا هیچ فعالیت مناسبی برای رفع مشکلات نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در این زمینه بارها از طرف مسئولان مرتبط از نهادهای مختلف نامه‌هایی مبنی بر غیر قانونی بودن این کمیته ارسال شده اما شهرداری با اسامی دیگری در این زمینه فعالیت خود را ادامه داده است.

وی ادامه داد: انتظار و درخواست این است که سریعا جلوی فعالیت این کمیته ها گرفته شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است. پیرو تذکرات به شهردار تبریز تنها پاسخ این بوده است که این کمیته تخصصی غیرقانونی نیست.

قلیزاده ضمن اشاره به تصمیمات غیر تخصصی اخذ شده از سوی این  کمیته‌های تخصصی تاکید کرد: عنایت ویژه این کمیسیون به برخی از مالکان قابل تامل است. مورد بعدی سازمان‌های شهرداری است که به حال خود رها شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری این است که ترک تشریفات در شهرداری صورت نمی‌گیرد، همچنین موضوع اساسی دیگر سازمان‌هایی است که بدون هیات مدیره و اساسنامه رها شده‌اند.