حملات تروریستی سردشت و یک پرسش؟!

۱۰ خرداد, ۱۳۹۹
حملات تروریستی سردشت و یک پرسش؟!

 

حملات پی در پی پژاک/پ.ک.ک به مرزهای کشورمان این هفته نیز چونان هفته های قبل ادامه داشت. حملات اغلب از مرز عراق و گاهی نیز از ناحیه مرزی ترکیه صورت می‌گیرد.  این در حالی است که در یکی دو ماه گذشته ارتش ترکیه با حملات متعدد هوایی به ویژه از طریق پهبادهایی که به دوربین های قوی مجهز هستند،اجازه هر گونه تحرک را از نیروهای پ.ک.ک گرفته است. 

پایگاههای نظامی ترکیه در شمال عراق بسیاری از این حملات را فرماندهی میکنند و با استفاده از پهبادهای دقیق نیروهای تروریستی به شدت محدود شده اند.

چند هفته پیش بود که چند شهروند اشنویه ای که به اشتباه وارد مرز عراق شده بودند، «سهوا» (!) قربانی حملات پهبادی شدند. ظاهرا دقت این پرنده ها به قدری است که به موجودات مسلح و غیر مسلح رحم نمی کند و اصطلاحا نیروهای پ.ک.ک نمی توانند سر از غارها بیرون بکشند. 

حال سوال اینجا است : مادام که پهبادهای ترکیه حاکمیت مطلق العنانی در عمق شمال عراق پیدا کرده اند، نیروهای پ.ک.ک/پژاک چگونه می توانند از غار خارج و وارد مرز ایران شده و عملیات تروریستی انجام دهند؟ مگر نه اینکه پهبادها اهالی بی سلاح اشنویه را به ظن مسلح بودن هدف قرار می دادند؟ پس چرا از شکار تروریست ها غافل اند؟

آیا هماهنگی خاصی بین ترکیه و پژاک یا حدکا وجود دارد که در صورت حمله به ایران، آزادی رفت و آمد داشته باشند؟