درگیری نیروهای تکفیری در جمهوری باکو با اهالی محلی: تکفیری‌ها به زنان بی حجاب حمله کردند

۷ مهر, ۱۳۹۹
درگیری نیروهای تکفیری در جمهوری باکو با اهالی محلی: تکفیری‌ها به زنان بی حجاب حمله کردند

سایت «آذربایجان آزاد» در بخش «روسی» خود از حضور شبه نظامیان تکفیری در مناطق روستایی هم مرز با ایران و قراباغ کوهستانی و آزار و اذیت روستایی‌های آذری توسط این گروهها خبر داد.

 به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، انتشار گزارش های مویّد حضور شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه شتاب بیشتری گرفته است. پس از انتشار یادداشت شیخ عبدالرزاق مهدی مفتی تکفیری های سوریه در این خصوص که موید اعزام عده ای از اعضای ارتش آزاد سوریه به جمهوری باکو بود، دیروز نیز فیلمی از کاروان تویوتاها حامل تُرکمان های تکفیری در جاده های اطراف قراباغ خبرساز شد.

همچنین یک سایت مرتبط با اقلیت قومی «تالش» از مشاهده تکفیری ها در مناطق لنکران و آزار و اذیت شیعیان منطقه خبر داده است. یک سایت دیگر طرفدار حکومت باکو به نام «آذربایجان آزاد» ( در بخش روسی خود) نیز از آزار مردم محلی و روستایی توسط تکفیری گزارشی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش نیروهای تکفیری سوری که توسط ترکیه جهت کمک به ارتش جمهوری باکو به خط تماس مرزی با ناگورنو- قراباغ منتقل شده اند ،عمدتاً در روستاهای مرزی با جمهوری قراباغ کوهستانی اسکان داده شده اند و در دو روز گذشته درگیری هایی بین آنها و مردم محلی این روستاها رخ داده است.

در این گزارش آمده است که نیروهای تکفیری تُرکمانی با اهالی محلی روستاها برخوردهای ناشایستی داشته و زنان روستایی را تهدید کرده اند که اجازه ندارند بدون «حجاب» از خانه بیرون آیند. علاوه بر آن این نیروها اقدام به غارت مغازه ها و منازل روستائیان نموده اند و کلیه مشروبات الکلی را نابودکرده اند.

این وبسایت خبری می نویسد:

« همانطور که قبلا اشاره کرده ایم، شبه نظامیان سوری برای حمایت از ارتش ما وارد جمهوری آذربایجان شده و در روستاهای مرزی مستقر شدند. طبق گزارش ها اخیرا،درگیری بین ساکنان محلی و شبه نظامیان سوری به مدت دو روز در جریان بوده است.

ستیزه جویانی که از خاور میانه آمده اند شروع به بدرفتاری با روستاییان کرده و به ویژه زنان محلی را مورد آزار و اذیت قرار داده و تهدید کرده اند. آنها اجازه نمی‌دهند زنان بدون حجاب خانه های خود را ترک کنند. علاوه بر این این میهمانان به مغازه های حمله و اقدام به سرقت و تخریب کردند و اجازه فروش و مصرف مشروبات الکلی را نداده اند… آن چه ناراحت کننده است ، اینکه علاوه بر جنگ در جبهه جنگ باید در شهرهای خود با شبه نظامیان سوری که به کمک ما آمده اند نیز مقابله کنیم». ( برای مشاهده گزارش اصلی اینجا کلیک کنید)

همچنین دیروز ششم مهرماه وزارت دفاع ارمنستان از حضور چهار هزار نیروی تکفیری در مرزهای جمهوری قره باغ و ایران خبر داده بود. طبق این اطلاعات طی نبرد دیروز 81 نیروی تکفیری در جنگ کشته شده اند.