مردم نارداران به پیشواز الهام علی اف نرفتند

۲ تیر, ۱۳۹۵
مردم نارداران به پیشواز الهام علی اف نرفتند

الهام علی اف ، رئیس جمهور باکو برای دیداری به اصطلاح مردمی به شهرستان نارداران سفر کرد و با استقبال بسیار اندک مردم این شهر روبرو شد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی « آذریها » از جمعیت نه هزار نفری این قصبه کمتر از بیست نفر به پیشواز وی آمده بودند.

پلیس و نیروهای امنیتی باکو زمستان سال گذشته به این شهرستان حمله و چهار نفر را هنگام برگزاری نماز جماعت شهید کردند و بیش از 70 نفر از اهالی دیندار را دستگیر کرده و با محاصره شدید این قصبه، برای ماهها گاز و برق مردم را در  اوج سرمای زمستان قطع کردند. رسانه های باکو اعلام کردند که الهام علی اف شخصا فرماندهی عملیات سرکوب نارداران را بر عهده گرفته بود.

“مبارز قربانلی” که چندی پیش ضمن استقبال گرم مسئولین استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده بود، یکی از مسئولان و طراحان حمله به نارداران و سرکوب تشیع بود. نارداران شهرستانی ایرانگرا و مذهبی در نزدیکی باکو ( پایتخت جمهوری باکو) است که از کانونهای تشیع و ایراندوستی به شمار می رود و مقامات امنیتی پس از مدتها کش و قوس اقدام به سکوب شدید مردم این ناحیه و توهین به مقدسات مذهبی از جمله نمادهای عاشورایی و پرچم امام حسین (ع) و زدودن تصاویر رهبران جمهوری اسلامی از شهرها و شعارهای مذهبی کردند.

از نُه هزار نفر جمعیت ساکن در نارداران تنها تعدادی نزدیک به بیست نفر در آیین پیشواز از علی اف شرکت کردند. استقبال از علی اف به قدری ناچیز بود که حاضرین در مراسم به راحتی موفق به گرفتن عکسهای یادگاری دو نفره با رئیس جمهوری باکو شدند.

کارشناسان و روزنامه نگاران باکو معتقدند اگر یک مقام مسئول درجه دوم یا سوم  از “ایران” به نارداران سفر می کرد، با پیشوازی به مراتب گرمتر روبرو می شد.