نماینده تبریز: باکو جزیی از خاک ایران بوده است

۱۸ دی, ۱۳۹۵
نماینده تبریز: باکو جزیی از خاک ایران بوده است

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات نماینده مجلس جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه اگر ایران باردیگر نسبت به روابط ما با رژیم صهیونیستی واکنش نشان دهد، 5 استان آذری زبان این کشور را متشنج خواهیم کرد، گفت: مردم آذری زبان ایران همواره در طول تاریخ با عملکرد خود نشان داده‌اند منادی وحدت ملی بوده‌اند و وحدت ملی همیشه جزو اصول جدایی‌ناپذیر آذری‌زبانان ایران بوده و هست.

وی افزود: کشورهایی که به دنبال هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی هستند تا از این طریق قدرت خود را تثبیت کنند باید این نکته را متوجه شوند منشأ اصلی اختلافات منطقه، رژیم صهیونیستی است و همین مسئله باعث شده امروز منطقه خاورمیانه در آتش افراطی‌گری‌هایی که شاهد آن هستیم بسوزد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ کشور آذربایجان اگر خیلی توانمند است، مشکل منطقه قره‌باغ را حل کند، چرا نتوانستند یک وجب از خاک کشور خود را از دست اشغالگران خارج کنند.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما به‌خاطر مصالح منطقه‌ای و بین‌المللی خیلی از مسائل را مطرح نمی‌کنیم، اما مقامات کشور آذربایجان باید بدانند زمانی جزو کشور ایران بوده‌اند و به دلیل خیانت افرادی همچون نماینده مجلس این کشور بود ما امروز شاهد جدایی کشور آذربایجان از پیکره ایران هستیم.