بازار داغ قاچاقچیان مواد منفجره ویژه چهارشنبه سوری در تبریز

۱۳ اسفند, ۱۳۹۶
بازار داغ قاچاقچیان مواد منفجره ویژه چهارشنبه سوری در تبریز

شهروندان بر پایه دیده ها و شنیده های خود مدعی اند، فروش مواد منفجره ویژه چهارشنبه سوری در تبریز نسبت به سال های گذشته افزایش نسبی داشته است.
ظاهرا قاچاقچیان و وارد کننده های مواد منفجره و آتش زا توانسته اند راحت تر و موفق تر از قبل عمل کنند.
توزیع کننده ها و فروشنده های مواد منفجره وارداتی و دست ساز، همه ساله با فروش مواد محترقه خطرناک تری نسبت به قبل بر وحشت و ترس شهروندان می افزایند.
برابر شنیده ها، برخی از این افراد برای دستگاه های پلیسی، امنیتی و قضایی شناخته شده هستند.
چند فروشنده خرده پا به تبریزنیوز گفت؛ به صورت روزمزد به استخدام وارد کننده ها یا قاپاقچیان درآمده اند. این افراد از بهمن ۱۳۹۶ در بازار سیگار فروشان، جمعه بازار باغ گلستان و … چند نقطه دیگر تبریز به راحتی مشغول فروش مواد منفجره وارداتی خطرناک و یا دست ساز هستند.
@tabriznews_com
پیشگیری، نیاز به سرمایه گذاری، کار فرهنگی بلند مدت و تربیت خانوادگی دارد و برخورد پرهزینه پلیسی و قضایی باید به عنوان آخرین گزینه در حل مشکل های اجتماعی باشد.
پیش بینی می شود چنانچه شنیده ها از قاچاق کلان، واردات غیر قانونی و افزایش فروشنده های مواد منفجره صحت داشته باشد باید شاهد رخدادهای نگران کننده جسمی و روحی تلخ در روزهای پایانی سال و چهارشنبه سوری باشیم.
برخی از شهروندان تبریزی که به تازگی دچار آسیب های زود هنگام روحی و جسمی ناشی از ترقه ها با شدت انفجار بالا شده اند از دوستان خود می خواهند از حضور شبانگاهی چهارشنبه سوری در برخی از مناطق شهر خودداری نمایند. آن ها مدعی اند شاهد حضور افراد غیر بومی در مناطقی از کوی ولیعصر، رشدیه و … در تبریز هستند که با مواد منفجره دست ساز و خطرناک جان مردم را تهدید و اموال آنان را تخریب کرده و “چهارشنبه سوری” را به “چهارشنبه عزا” تبدیل می کنند.
شهروندان تبریزی نه تنها امیدوار به تدبیر فرهنگی، پلیسی و قضایی مقام های استانی و شهری هستند بلکه منتظر شنیدن خبر کشف های کلان و دستگیری دانه درشت ها می باشند.
لازم به یادآوری است؛ به باور کارشناسان و شهروندان، آذربایجان شرقی و تبریز یکی از امن ترین و آرام ترین استان ها و شهرهای ایران است و مقام های سیاسی و پلیسی پاسخگویی دارد.