دستگیری عناصر تجزیه طلب اقدامی لازم اما ناکافی/لطفا جامعه را در برابر ستون پنجم دشمن بیمه کنید

۱۶ تیر, ۱۳۹۷
دستگیری عناصر تجزیه طلب اقدامی لازم اما ناکافی/لطفا جامعه را در برابر ستون پنجم دشمن بیمه کنید

در هفته گذشته تعدادی از عناصر بیگانه پرست و خائن به کشور،توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شده اند. نگاهی به لیست دستگیر شدگان و بررسی اقدامات آنها در سال های گذشته اعم از اداره کانالهای نفرت پراکن قومی، انتشار بیانیه ها، همکاری با بیگانگان و هم افزایی با ویروس های قومی خارج از کشور، نشان از محرز بودن مجرمیت آنها دارد.

در هیچ کشور دمکراتیک دیگری اجازه فعالیت رسمی و آزادانه به “ستون پنجم” بیگانگان آن هم در شرایط مبارزاتی داده نمی شود

جریان اخیر از یکسو با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) همراه است و از سوی دیگر عقبه خارج نشین آنها با جریان مضحک فخرآور و محمد جلالی تهرانی که اقدام نظامی غرب علیه ایران را توجیه میکنند همکاری دارد. برنامه آنها بمباران ایران توسط دولتهای غربی و ایجاد شورش در داخل توسط همین افراد است.

بنابراین ملایم ترین رفتاری که با هر خائنی از این دست در یک جامعه ای میشود زندانی کردن آنها است.

بی دلیل نیست که بی.بی.سی، عمار ملکی، آمدنیوز و… همگی در دفاع از دستگیرشدگان اخیر که همگی گمنام و یا بدنام بوده اند، سنگ تمام گذاشتند.

واکنش حمایتی آنها نشان از دقیق بودن دستگیری ها دارد.

از سوی دیگر نگاهی به پیشینه پرونده های مشابه در سالهای گذشته نشان میدهد که برخورد امنیتی صرف با این افراد به دو دلیل کافی نیست. هر چند این برخوردها با استقبال جامعه از جمله فعالان آذری همراه بود و برخی از شبکه های اجتماعی آذربایجانی مانند “آذری گرام” با بیش از 25000 مخاطب این اقدام را ستوده است.

با وجود این:

اولا کمیت دستگیری های اخیر قابل امناقشه است و شاید لازم باشد افراد بیشتری در زنجان، تهران، کرج، تبریز و ارومیه دستگیر و به دستان عدالت سپرده شوند

زیرا شبکه موجود قومگرا در شمالغرب کشور از سال 1392 در سایه مسامحه های صورت گرفته فربه شده و گسترش بیشتری پیدا کردهاست. این افراد تهدیدی برای جامعه و نظم عمومی به شمار می روند نباید آزادانه در اجتماع اجازه حضور داشته باشد. حتی لازم است برخی از آنها بجای زندان به بیمارستان روانی منتقل شوند.

دوما؛ کیفیت دستگیری و اقدام قضایی علیه تجزیه طلبان از اهمیت بیشتری برخوردار است. تجربه چند سال گذشته نشان میدهد که پس از انتقال این افراد به دادسرا، احکام قضایی سبک و کوتاه مدت علیه آنها از سوی دادگاه صادر میشود که آن نیز در مرحله تجدید نظر کوتاهتر شده و این افراد پس از چند ماه آزاد شده و مجددا جامعه و ملت ایران را مورد هجمه قرار می دهند. برخی نیز از احکام دادگاه به عنوان ویزای مهاجرت به اسکاندیناوی استفاده کرده اند. بنابراین دستگیری آنها بیشتر “موهبت” محسوب میشود تا اقدام تادیبی.

این رویه به معنای “کم هزینگی” اقدام علیه امنیت ملی در کشور ایران است و بدیهی است هنگامی که هزینه جرمی کمتر باشد و یا حتی فوایدی هم داشته باشد آن اقدام مجرمانه، توسعه پیدا میکند.

مقامات قضایی و امنیتی باید هزینه نفرت پراکنی قومی و تجزیه طلبی را به قدری بالا ببرند که اولا “بازدارنده” باشد و دوما باعث عبرت و وحشت سایر مجرمین بالقوه شود

حبس های کمتر از 10 سال و بدون “جریمه های نقدی سنگین و کمرشکن” در مواردی از این دست به هیچ وجه باز دارنده نیست و بدون آن بهتر است این افراد اصولا دستگیر نشوند.

نکته پایانی؛ مساله “ستایش از جرم و مجرم” است. عنوان اتهامی اخیر در بسیاری از کشورها جرم انگاری شده و قوانین دول پیشرفته و توسعه یافته، ستایش از مجرمین یا جرم را نوعا جرم تلقی کرده و با آن برخورد می‌کند

چگونه میتوان انتظار داشت جامعه از لوث عناصر پلید و گجستک پاک شود در حالیکه عده ای در فضای مجازی و محافل عمومی به خود اجازه میدهند با ستایش از مجرمین یا اقدام مجرمانه بدان تقدس دهند؟!

بنابراین لازم است مسئولان قضایی و امنیتی با افرادی که در شبکه های اجتماعی به ستایش دستگیرشدگان اخیر پرداخته و تبلیغ جرم میکنند برخورد بایسته را به عمل آورده و آنها را نیز فورا دستگیر و زندانی کنند.

با این ترتیب بسته برخورد مناسب با این افراد تکمیل شده و می‌توان گفت جامعه در برابر افراد بیمار و جامعه ستیز بیمه شده است.

این همان کاری است که هر حکومتی باید انجام دهد: محافظت از شهروندان در برابر آسیب و خشونت افراط گرایان.

 

توضیح: ستون پنجم به گروهی از مردم گفته می‌شود که در نهان به تضعیف گروه بزرگتری که ظاهراً باید به آن وفادار باشند می‌پردازند.