چرا شاخه های استانی حزب اراده ملت ایران در خدمت جریان «ضد ایرانی» قرار دارد؟

۱۰ مهر, ۱۳۹۵
چرا شاخه های استانی حزب اراده ملت ایران در خدمت جریان «ضد ایرانی» قرار دارد؟

پس از انتشار گزارش دیدار عده ای از سرکرده‌های تجزیه طلب با «ملک سلمان سعودی»  جهت ناامن کردن کشور، حزب موسوم به حاما (اراده ملت ایران) طی انتشار بیانیه‌ای اظهارات وب سایت آذری‌ها را  در خصوص حضور عناصر تجزیه‌طلب و قوم‌گرا در شاخه های استانی حزب خود کذب نامیده و به جای محکومیت افرادی مانند صالح ایلدریم و سیاست های خصمانه عربستان بر علیه کشورمان، به اتهام زنی علیه سایت آذری‌ها پرداخت.

اصل مدعای آذری‌ها بر این واقعیت استوار است که یک حلقه از جریان تجزیه‌طلب که با عناصر اپوزیسیون قومی همکاری سیاسی یا وابستگی فکری دارند، در حال همکاری و ارتباط مستمر با حاما بوده و متاسفانه این ارتباط دو سویه و متقابل است. به عبارت دیگر شاخه های استانی این حزب عملا در اختیار جریانهای «نفرت قومی» قرار گرفته است.

بیانیه اخیر شاخه استانی این حزب در تبریز که به جای مرزبندی با « ارتجاع قومی  و ملک سلمان» به  سایت وطنخواه آذریها یورش آورده است، نشان دهنده میزان «وطن پرستی» اعضای حاما است که جناب حکیمی پور از آن سخن می‌گوید. البته از جمله یکی از عوامل بیگانه‌گرای فعال در این حاما دبیر شاخته استانی حزب در تبریز و دوستان نزدیک وی می باشند. یعنی کسانیکه بیانیه اخیرا را علیه آذری‌ها تنظیم کرده بودند.

هدف این جریان از نفوذ در حزب مذکور استفاده از یک «پوشش قانونی» تایید شده توسط وزارت کشور و وزارت اطلاعات و بهره مندی از ساختمان،دفاتر و بودجه های احتمالی و در نهایت افزایش دامنه فعالیت در زمان انتخابات است.

مسئول شاخه تبریز این حزب در بیانیه خود وب سایت آذری‌ها را به شکایت قضایی متهم کرده است. اتفاقا این رسانه بسیار علاقه مند است تا این مساله در یک دادگاه صالح قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد تا خیانت‌ها و اقدامات خلاف قانون اساسی و قانون احزاب این گروه توسط یک مرجع دادگستری به اثبات برسد.

در ادامه دلایل و مستندات آذری‌ها در زمینه ارتباط حزب موسوم به حاما به جریان تجزیه‌قومی به ترتیب ذکر می شود:

1-کارنامه احمد حکیمی‌پور در نشریه امید زنجان: نخستین دلیل بر گرایش های ضد ملی در حاما، شخص دبیر کل این حزب است. هفته نامه امید زنجان (به مدیر مسئولی احمد حکیمی پور) یکی از ارگانهای نفرت پراکنی قومی علیه ملت ایران بود که به مثابه موتور قومیت‌گرایی در دهه اواخر 1370 عمل می‌کرد. از آن جمله می‌توان به انتشار یک بیانیه جعلی منسوب به «یونسکو» در این هفته نامه اشاره کرد که طی آن نشریه مدعی شده بود که یونسکو «فارسی را لهجه سی و سوم عربی» اعلام کرده و این موضوع خوشحال کننده (به دلیل تحقیرآمیز بودن علیه ملت ایران) را تبریک و شادباش گفته بود.این نشریه و مسئول آن پس از مشخص شدن جعلی بودن آن اعلامیه منسوب به یونسکو هیچگاه از مردم به دلیل انتشار کذب و تشویق اذهان عمومی عذرخواهی نکرد.

 

فعالیتهای دیگر نشریه امیدزنجان نیز در راستای آمال تجزیه‌طلبان و دشمنان ایران‌زمین بود. از آن جمله می‌توان به حمایت تمام قد از محمودعلی چهرگانی اشاره کرد. احتمالا در همان سالها نیز، به بهانه عادی بودن فعالیت های چهرگانی و یا شاید به نان وطن پرستی از این عنصر خائن حمایت به عمل می آمد!

2- اظهارات نابخردانه شهادب الدین بی‌مقدار: شهاب الدین بی‌مقدار (فعال سیاسی عضو حاما) در طول فعالیت‌های انتخاباتی خود در لیست امید بارها به وحدت ملی و یکپارچگی سرزمینی کشور حمله کرد. وی تنها نامزد انتخاباتی بود که از شهروندان آذربایجان به عنوان «ملت ترک» یاد می‌کرد به گونه ای که گویی در انتخابات کشور ترکیه نامزد شده است نه ایران. استفاده از واژه مجعول ملت تُرک برای بخشی از شهروندان این کشور بر خلاف قانون اساسی و حتی فلسلفه وجودی حزب به اصطلاح « اراده ملت ایران» است.

 

 

3- ماهنامه «نسیم»: ماهنامه نسیم، از جمله نشریانی است که با حمایت حاما در دانشگاه تبریز منتشر شده و شماره اخیرا آن یک جبهه گیری آشکار در برابر «وحدت ملی» کشور است آن هم به شیوه‌هایی که از جریان پان ترکیسم سراغ داریم.

نشانه های زیادی در دست است که نشان می‌دهد این نشریه قوم‌گرا و مسئولان آن در ارتباط مستمر با حاما قرار دارند. از آن جمله می‌توان به مطالب شماره آبان 1394 این نشریه در تبلیع زیرکانه این حزب اشاره کرد. در این شماره حزب حاما در زمره «احزاب تاثیرگذار تاریخ ایران» قرار داده شده است. پیدا است که چنین بیان مبالغه آمیزی برای حزبی ناشناخته که تا امروز هیچ تاثیری در هیچ جا نداشته است، ناشی از یک ارتباط ارگانیک است. در همان شماره یک مصاحبه (رپرتاژ آگهی) با احمید حکیمی‌پور (دبیر کل حاما) به همراه عکس‌های تبلیغاتی از وی منتشر شده است . بلافاصله پس از آن یادداشتی از «امیر رضا اسعدی» دبیر شاخه استانی حزب و نگارنده بیانیه اخیر دیده می‌شود. آیا باید باور کنیم که همه اینها تصادف بوده اند؟!

 اتفاقا زمانی‌که ما از حضور عناصر قومیت‌گرا و مخل وحدت ملی در این حزب سخن می‌گفتیم، منظورمان همان مسئول استانی حاما (علیرضا اسعدی) و دوستان نزدیک وی بودند که بازهم «تصادفا» ویراستاری (عملا سردبیری) شماره اردیبهشت 1395 را به عهده گرفته اند. شماره یازدهم نشریه نسیم (اردیبهشت 1395) یک مانیفست سیاسی تمام عیار علیه تعهد اخلاقی به قانون اساسی و وحدت ملی است که با هدف براندازی یک ملت از طریق اختلاف افکنی‌های درونی تنظیم شده است.

شماره‌ای که مورد تمجید و تبریک افرادی مانند «شادی صدر» نیز قرار گرفته است. البته اگر به درون مایه نشریه اشراف داشته باشیم خواهیم فهمید که حمایت «شادی صدر» از این پروژه تعجبی ندارد. زیرا این شماره از ارگان دانشجویی حاما علاوه بر اینکه وحدت ایران را نشانه می‌رود طی 35 صفحه به طرح مطالبی از زاویه «فمنیسم رادیکال-چپ» که مروج هم جنس بازی، ضدیت با نهاد خانواده و… است می‌پردازد. یعنی دو مقوله ای که امثال شادی صدر علاقه ای زیادی به آن دارند.

همکاری با زندانیان سابق امنیتی متهم به تجزیه طلبی از دیگر عملکردهای نشریه نسیم است که در دانشگاه تبریز منتشر می شود.

4-بیانیه شاخه استانی حاما- تبریز: ادبیات به کار رفته در بیانیه اخیر حاما، اتفاقا سندی محکم بر قوم‌گرایی و وطن ستیزی این حزب است. لحن، مفاهیم و شیوه استدلال‌های بکار رفته در این اعلامیه به گونه ای است که بارها در نوشته ها و استدلال‌های جریان قوم‌گرا و ایران‌ستیز مشاهده کرده ایم.

جالب اینکه این شاخه استانی حاما هیچ تلاشی برای، مرزبندی و تعیین نسبت با امثال صالح ایلدریم و یا ملک سلمان نمی کند و مستقیما آذریها را به توهم متهم می‌کند!

یادآوری:

جالب دارد که آقای حکیمی پور را با ماده 16 قانون احزاب آشنا کرده و این تذکر نهایی را گوشزد کنیم که هر نوع ارتباط اعم از فکری، به واسطه یا بی واسطه با دشمنان کشور در قانون ممنوع اعلام شده است.

بر اساس بند و، ظ و ط این قانون مدتها است که عملا از طرف شاخه های استانی حاما به ویژه در تبریز نقش می شود:

‌و – نقض وحدت ملی و ارتکاب اعمالی چون طرح‌ریزی برای تجزیه کشور.

‌ز – تلاش برای ایجاد و تشدید اختلاف میان صفوف ملت با استفاده از زمینه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی و نژادی موجود در جامعه ایران.

ح – نقض موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی.

ط – تبلیغات ضد اسلامی و پخش کتب و نشریات مضره.

 

 

5- فعلا از بردن نام افرادی که پان ترکیست (با سابقه محکومیت کیفری) که سعی در نفوذ به این حزب دارند « به نشانه حسن نیت» خودداری کرده ولی در صورت اصرار دبیرکل حزب بر نبود، چنین روابطی نام تمام عناصر بیگانه گرا و دشمن را در این حزب منتشر خواهیم کرد.

البته مردم آذربایجان و وب سایت آذری‌ها از سر دلسوزی و حسن نیت موارد فوق را به اطلاع مسئولین آن حزب فوق می‌رسانند و در صورت اصلاح رویه حاضر و اخراج عناصر بیگانه‌پرست، هیچ نوع مشکل قانونی و سیاسی با آن تشکیلات سیاسی نخواهد داشت.

 ولی احزاب قانون از بودجه عمومی استفاده کرده و بر اساس اعتماد به عملکرد آنها مجوز گرفته اند. نفوذ و ورود جریان تجزیه طلب قومی به این احزاب به معنی گسیل شدن بودجه عمومی و بیت المال به نفع این جریانان است که با قانون اساسی و قانون احزاب در ضدیت کامل قرار دارد.