با حضور گسترده شیعیان تالش در مسجد روستای آشاقی نووَدی لنکران
فتنه وهابی‌ها نقش بر آب شد

فتنه وهابی‌ها نقش بر آب شد

در حالیکه عناصر مشکوک در داخل ایران و برخی مقامات حکومت باکو دائم حضور وهابی‌ها و تکفیری‌ها در شمال ارس را انکار می‌کنند، عناصر وهابی نه تنها میلی به پنهان کردن حضور خطرناک خود ندارند، بلکه با رفتار مخرب و پلید خود بر این حضور صحه می‌گذارند.

نمونه این حضور وهابی‌ها حادثه اخیر در یکی از روستاهای توابع لنکران بود که طی آن عناصر وهابی برای تسخیر مسجد روستای آشاقی نوودی شهرستان لنکران توطئه چیده بودند که با تجمع گسترده شیعیان تالش این منطقه، نقشه وهابی‌ها خنثی شد.

به گزارش منابع خبری تالشان جمهوری آذربایجان شماری از عناصر وهابی به سرپرستی فردی به نام “رامال” تلاش داشتند به بهانه اقامه نماز ، در این مسجد فتنه به پا کرده، مسجد را به تسخیر خود درآوردند.

پیش تر نیز وهابی‌ها در زمان اقامه نماز جماعت مردم محلی در این مسجد، به ایجاد مزاحمت و سر و صدا می‌پرداختند.

براساس گزارش تصویری صفحه «بابا پنهان» در فیسبوک ، شیعیان با حفظ وحدت و حضور به موقع در مسجد روستای “آشاقی نوودی” لنکران مانع از اجرای نقشه از پیش طراحی شده وهابی ها برای اشغال این مسجد شدند.

فردی به نام رامال با تاسیس مراکز فروشگاهی در منطقه، اقدام به یارگیری و جذب نیرو برای جریان خطرناک وهابی در منطقه تالش نشین جمهوری آذربایجان که اساسا منطقه ای شیعه نشین است و هیچ سنخیتی با جریان وهابی ندارد، کرده است.

جریان های خطرناک وهابی و نورچی ، پس از جنگ دوم قراباغ با استفاده از سیاست مرموز به انحراف کشاندن تشیع در جمهوری آذربایجان و سیاست “سُنّی سازی” این کشور در کنار سکولاریسم و بی دینی ، فرصت عمل گسترده تری نسبت به گذشته یافته اند.

به رغم حمایت های مراکز قدرت و ثروت از سیاست “سُنّی سازی” حکومت باکو برای نابودی هویت اصیل شیعی این کشور، تشیع اصیل در جمهوری آذربایجان مقاومتی جدی دارد که در حمایت های گسترده مردمی اخیر از اعتصاب غذای حاج طالع باقرزاده، رییس جنبش اتحاد مسلمانان و سایر دینداران زندانی در اعتراض به اهانت‌کنندگان به مقدسات نیز نمود آشکارتری یافت.

با وجود حضور پررنگ و خطرناک عناصر تکفیری و وهابی در شمال ارس، پرسش اینجاست که افرادی که در ایران و باکو منکر این واقعیت می‌شوند چه سودی در پنهان ساختن واقعیت می‌برند؟