تلویزیون گوناز: موفقیت ما در گرو افزایش «گفتمان نفرت» است

۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۴
تلویزیون گوناز: موفقیت ما در گرو افزایش «گفتمان نفرت» است

شبکه تلویزیونی گوناز در مقاله ای که در وب سایت خود منتشر نموده است استراتژی بلند مدت و قدیمی خود را برای تجزیه ایران به صورت مکتوب بیان نمود. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها این وب سایت در مقاله ای با عنوان «فروپاشی ایران چقدر نزدیک است» گفت: افزایش نفرت قومی میان مردم ایران باعث فروپاشی کشور خواهد شد. نویسنده نتیجه گرفت:
«پس در اینجا وجود تنفر کافی میان طرفین و یا با اسامی دیگر مانند بی اعتمادی طرفین نسبت به هم کافی است تا در طرفه العینی کشور 1648195 کیلومتر مربعی ایران را به دست کم 5 کشور زیبای کوچک تقسیم کند».
گفتنی است نفرت پراکنی قومی از تاکتیک های مهم قوم گرایان برای رسیدن به اهداف است. آنها برای تحق این روش اغلب خود راسا اقدام به توهین به اقوام می کنند تا قابلیت مانور و تحریک داشته باشند.
همین وب سایت در یک گزارش دیگر که به صورت همزمان منتشر شده است به نفرت پراکنی بی شرمانه علیه کردها اقدام کرده و نوشته است:

« اکراد خاورمیانه یکی از عقب مانده ترین ملل ساکن آن هستند که به لحاظ فرهنگی بسیار متحجرند و اسلامگرایان فراوان دو آتشه و بسیار خطرناک از میان آنان در می آید. در فرهنگ اکراد تورکیه تجاوز ، خرید و فروش زنان عشایر دیگر ، چند همسری ، تولید دهها فرزند ، ازدواج با کودکان و نظایر آن همچنین ختنه ی دختران کرد بسیار رایج است همانطور که می دانیم در ایران نیز رابطه ی جنسی یک زن کرد در سویوق بولاق (مهاباد) لکه ی ناموسی برای اکراد تلقی شد و نه در جهت حمایت از این زن که در جهت پاک کردن این لکه ی ناموسی بلوا به پا کردند. این درحالیست که در کوهستانها روابط غیر اخلاقی غیر قابل باور مانند فرار یک مرد با زن متاهل و عادی بودن آن و سایر بی بند و باری ها رایج است».

جریان قومی در ایران عمده ترین فعالیت خود را بر ایجاد شکاف از طریق نفرت پراکنی قومی متمرکز کرده است و بتواند در لابلای بحرانها و مناقشات عرض اندام نماید زیرا قوم گرایی مانند موجودی موذی است که برای زیست و بقاء به محیط های آلوده و متعفن نیاز دارد.
 از این رو است که گفتمان قومیت(=گفتمان نفرت) جایگاهی در بین فصلا و فرهیختگان جامعه ما ندارد. روشنفکران و نخبگان آذربایجان که از مشروطه دل در گروه ایران زمین و ملیت خود دارند، از گفتمان نفرت علیه هیچ کس استقبال نمی کنند.
در مقابل مرتجع ترین و بی مایه ترین افراد جامعه در تبریز و ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان هستند که به سمت قومیت کشانیده می شوند و ادبیات سخیفی از این دست را پدید می آورند. اگر نگاهی به سطح نوشته ها و مقالات سایت هایی مانند گوناز تی وی افکنده شود، خواهیم دید که نویسندگان خبر،گزارش و مقاله از چنان سطح نازلی رنج می برند که از نوشتن یک گزارش یا مقاله معمولی و با ادبیات، دستور و انشای درست عاجز می باشند. این نشانگر فقر تئوریک و نخبگی در بین جریان قومیت است.