جنگ رسانه های باکو با خانم معلمی که با شاگردانش به سرود “سلام فرمانده” گوش کرد!

۱۴ تیر, ۱۴۰۱
جنگ رسانه های باکو با خانم معلمی که با شاگردانش به سرود “سلام فرمانده” گوش کرد!

فشار روزافزون حکومتی علیه یک معلم که سرود سلام فرمانده را در کلاس درس با دانش آموزانش همخوانی کرده بود، موجب فضای رعب و وحشت شده است.

روزنامه “ینی مساوات” در خبری تحت عنوان ” فراخوان خطرناک دیگری از معلمی که به شاگردانش مرثیه می آموزد”، گزارش داد: « موضوع نائله بابایوا، معلم ریاضی مدرسه شماره 1 شهر یولاخ که در ساعت درسی از دانش آموزش خواست آهنگ سلام فرمانده را اجرا کنند، مجددا مطرح شده است.»

ینی مساوات افزوده است : « لازم به ذکر است که در فیلم های منتشر شده در این زمینه، مشاهده می شود که این معلم با حجاب، دیدگاه های مذهبی خود را در بین دانش آموزان تبلیغ می کرد … پس از پخش این فیلم ها، اداره آموزش و پرورش یولاخ با معلم گفت و گو کرد و توضیحات این  معلم زن اخذ شد. اما هیچ اقدام توبیخی درباره نائله بابایوا انجام نشد.»

این رسانه پان ترکیست با بهانه کردن دو جمله هشدارآمیز نائله بابایوا در فیسبوک در خصوص توطئه های خارجی برای بکارگیری عناصر وهابی ، افزوده است : « نائله بابایوا بار دیگر با اشتراک گذاری خطرناک خود تحت پوشش مذهبی در حساب فیس بوک خود که دولت را تضعیف می کند، به میدان آمده است. او تحت این عنوان که  «قتل عام شیعیان در آذربایجان قابل پیش بینی است»،  فراخوان داده و جماعتی را که منطبق با ایدئولوژی او هستند، دور خود جمع کرده است!»

ینی مساوات افزوده است : « با در نظر گرفتن فوریت و اهمیت  موضوع، با وزارت آموزش و پرورش تماس گرفتیم. جسارت واله اف، سخنگوی این وزارتخانه در توضیحی به “بیزیم مدیا” گفته است که این موضوع در حال بررسی است و به زودی توضیح رسمی درباره آن منتشر خواهد شد.»

ینی مساوات همچنین کلیشه ای از جملات صفحه فیسبوک خانم نائله بابایوا را منتشر کرده است که در این جملات نوشته شده است :

 « فهرستی از اسامی فعالان شیعه جمهوری آذربایجان توسط سازمان جاسوسی ترکیه تهیه شده و این فهرست در اختیار وهابی هایی قرار دارد که سال هاست در این کشور آموزش می بینند. کشتار شیعیان در جمهوری آذربایجان قابل پیش بینی است. وهابی ها هم اکنون به شدت تسلیح و جذب آموزش می شوند. این فرایند ، در چارچوب طرح اسراییل و ترکیه و ناتو برای ریشه کن کردن تشیع در جمهوری آذربایجان شروع شده است.»

گفتنی است طی دو هفته گذشته حملات رسانه ای شدیدی ضد خانم بابایوا بخاطر استماع سرود “سلام فرمانده” به همراه چند تن از شاگردانش جریان داشته است و عوامل رسانه ای و سیاسی جریان های سکولار و صهیونیست و پان ترکیست و وهابی خواستار مجازات این بانوی معلمه بخاطر استماع سرود “سلام فرمانده” شده اند. عوامل رسانه ای ضدایران در جمهوری آذربایجان در ابتدا تصور می کردند که این سرود برای امام خامنه ای سروده شده است و ایراد می گرفتند که چرا باید سرودی که برای رهبر ایران سروده شده است، در جمهوری آذربایجان شنیده شود؟!

https://musavat.com/news/sagirdlere-mersiye-ifa-etdiren-muellimden-novbeti-tehlukeli-cagiris-cezalanacaqmi-fotofakt_902827.html