استاندار آذربایجان
تشریح دستاورد سفر هیات آذربایجان شرقی به ارمنستان

۱۳ شهریور, ۱۴۰۱
تشریح دستاورد سفر هیات آذربایجان شرقی به ارمنستان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سفر به ارمنستان به عنوان دروازه ورود به اتحادیه اقتصادی اوراسیا در راستای تسهیل صادرات بخش خصوصی و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و ترانزیتی صورت گرفت.

عابدین خرّم در بازگشت از سفر سه روزه به ارمنستان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با توجه به اولویت دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط با همسایگان، بعد از سفر به جمهوری آذربایجان، سفر دوم به کشور ارمنستان با حضور مسئولان دولتی و مجموعه های اقتصادی، صنایع و اتاق بازرگانی تبریز انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سفر دیدار و گفت‌وگوی بخش خصوصی و اتاق بارزگانی آذربایجان شرقی با بازرگانان و کارآفرینان ارمنستان برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان جهت افزایش حجم سرمایه گذاری و تجارت بود.

خرّم گفت: همچنین در این سفر با وزیر اقتصاد و وزیر زیرساخت کشور ارمنستان جلسات کاری خوبی برگزار و مقرر شد موانع موجود از لحاظ تبادل امکانات و اقتصاد بررسی و احصا شود تا هر دو طرف به راحتی در ترانزیت و تجارت فعالیت کنند و همچنین بخشی از تعرفه‌های گمرکی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاهی نیز در این سفر حضور داشتند و شهرک‌های صنعتی ارمنستان برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری و شرکت های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کردند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه سرکنسول‌گری ایران در استان سیونیک در حال افتتاح شدن است، گفت: تمامی این اقدامات و رفت و آمدها در راستای بهبود وضعیت و ارتقای روابط با کشور ارمنستان انجام می شود.
وی افزود: بخش خصوصی ارمنستان نیز در آینده نزدیک برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری و آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و پتانسیل های استان به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.

تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی استان، جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و تعدادی از فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در ترکیب هیأت اعزامی به ارمنستان حضور داشتند.