وزیر کار در جمع کودکان جنگ زده جمهوری باکو

۳۰ فروردین, ۱۳۹۴
وزیر کار در جمع کودکان جنگ زده جمهوری باکو

 به باکو بازدید از مهد کودک آوارگان جنگی و دیدار با کودکان جنگ زده و آشنائی با برنامه های جمهوری آذربایجان برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان بود.

جمهوری آذربایجان یکی از بزرگترین جمعیت های آواره داخلی را با حدود یک میلیون آواره در جهان دارد. این وضعیت به علت فرار هزاران نفر بعد از جنگ قره باغ بوجود آمده است. امروز بعد از بیست سال اگرچه هنوز مناقشه قره باغ حل نشده اما وضعیت آوارگان باد کمک دولت و بخصوص آقای علی حسن اف معاون نخست وزیر در امور جنگ زدگان و آوارگان بهبود یافته است.

از سال 1992 تاکنون حدود چهار میلیارد دلار هزینه اسکان این مردم شده است . در سال های اولیه جنگ کمک های ایران توسط جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) به آوارگان جنگی بخصوص در خصوص اسکان آنان ،بخشی از مشکلات آوارگان را حل کرد و امروز آنان از زیر چادرهای صحرائی به آپارتمان های ساخته شده منتقل شده اند. آقای ربیعی در این بازدید به جمع کودکان رفت با آنان صمیمانه صحبت کرد و مربیان را مورد تقدیر قرار داد.در مجموع سفر آقای ربیعی به مدت سه روز به باکو موفق و پرثمر بود و در سه حوزه رفاهی،آموزشی و اقتصادی قرار شد تعاملات دو کشور ادامه یابد. ایشان در باکو با نخست وزیر،دو معاون نخست وزیر،سه وزیر،نایب رئیس مجلس و رئیس سازمان تامین اجتماعی ملاقات کرد و گفتگوهای خوبی انجام شد”