لزوم تغییر نام شهر سلماس به اسامی انقلابی

۶ اسفند, ۱۳۹۳

 و وابسته به اجانب مانند گوناز و گروهک های معاند با نظام در خارج کشور(پان ترکیست ها) از این اقدام استقبال کرده اند و ظاهرا همگی در علاقه به انقلاب اسلامی و اسامی مرتبط با آن مشترک اند.
برای نمونه وب سایت پان ترکیستی دورنا نیوز که حالا انقلابی و حزب اللهی شده می نویسد منتقدین تغییر نام میدان فردوسی:
 «علاوه بر آنکه، ارزش های والای انقلاب اسلامی ایران را مورد حمله و هجوم قرار داده و بدان توهین نموده و می نمایند، اقدام صورت گرفته را در حکم نابودی زبان و ادبیات فارسی قلمداد نموده…»
 و در ادامه می آورد پان فارسیست ها:
« بی آنکه کوچک ترین دغدغه ای نسبت به تاریخ، مدنیت و فرهنگ ایران اسلامی داشته باشند، تنها با هدف ایجاد هرج و مرج و کاشت تخم نفاق و کینه در میان اقوام مختلف ایرانی و به ویژه دو خلق ترک و فارس و با حمایت های مادی و معنوی غرب، اقدام به سوء استفاده از چنین فرصت هایی نموده و از هیچ تلاشی در راستای ضربه زدن به زبانها و فرهنگ های مختلف… و دین اسلام و مذهب تشیع دریغ ننموده، و با دامن زدن به شعارهای پوچ ملی گرایانه آریائی که ریشه در اسلام ستیزی و نژادپرستی دارند».
ولی به نظر می رسد با وجود این همه علاقه در فرمانداری،شورای شهر، برخی نشریات و وب سایت های محلی و… وسعت یک میدان کوچک برای نام بزرگی چون انقلاب بسیار کوچک است. به همین دلیل با وجود چنین علایقی، چه بهتر که به کلی اسم شهر سلماس (که به روایتی یادگار اشغال عثمانیان ضد شیعه است) به اسامی انقلابی تغییر یابد تا حضرات نگران تشیع و آن استاد مترجم آثار امام خمینی(ره) به ترکی مجبور نباشد هر روز چند بار اسم غیر اسلامی،غیر انقلابی و سُنی ِ سلماس را تکرار کنند.
در همین راستا برای نمونه می توان اسامی مانند «خمینی شهر»،«شهرستان انقلاب اسلامی»،«اسلام شهر غرب» «شیعه شعر» و… به عنوان اسامی جایگزین استفاده کرد. با این اوصاف می توان هم حق نامی به بزرگ انقلاب را به خوبی ادا کرد و از فردوسی را در بستر انقلابی تعریف نمود.
بدیهی است کسانی که از صمیم قلب به انقلاب اسلامی و نظام علاقه دارند، هرگز به خود اجازه نمی دهند با چنین حرکتی مخالفت نمایند و وجدانشان چنین «عناد»ی را بر نمی تابد.
البته پان ترکیستی هایی که مانند اصحاب جمل، قرآن سر نیزه کرده اند و این بار با پوشش انقلابی به ستیزه با ارزشهای هویتی کشور آمده اند، آنقدر ناشی و بیگانه با انقلاب هستند که به بیانات رهبری در خصوص ارزش و جایگاه فردوسی توجه ننموده و این بار گز نکرده پار کرده اند.
بد نبود که این کاسه های داغ تر از آش اول سری به وب سایت رهبری زده و بیانات وی را در خصوص فردوسی مطالعه نمایند و بعد دم از انقلاب بزنند.
رسانه های خُنکی مانند دورنانیوز(بخوانید نوید آذربایجان ، آغری) فعلا دلخوش به حضور یکی از عناصر قوم گرا در سمت معاونت اجتماعی استانداری آذربایجان غربی(هوشنگ عطاپور) هستند و غافل از این نکته اند که عمر چنین عزل و نصب هایی کوتاه است. امروز زندان اوین پر است از کسانی که در گذشته نه چندان دور سمت هایی بالاتر از معاونت استانداری ها را تجربه کرده بودند.
همین به اصطلاح رسانه های نفرت پراکن قومی با استفاده از نفوذ «برخی»همین هفته گذشته نامزد دریافت جایزه “فرهنگ و اقوام” در جشنواره مطبوعات آذربایجان غربی هم شده بودند!!! و قصد داشتند پس از دریافت جایزه خود را به نوعی بیمه کنند ، که البته این دسیسه کودکانه به فرجامی نرسید و نام شان به سرعت از لیست نامزدهای دریافت جایزه خارج شد.
پس باید این محافل گفت: «اندازه نگه دار که اندازه نکو است».

 
مجموعه بیانات و نظرات رهبری در خصوص فردوسی و شاهنامه