آرا شاوردیان نماینده ارامنه مسیحی:
شرایط سخت زلزله‌زدگان خوی در سرمای طاقت فرسا

۱۲ بهمن, ۱۴۰۱
شرایط سخت زلزله‌زدگان خوی در سرمای طاقت فرسا

آرا شاوردیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آخرین وضعیت امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله خوی، گفـت: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی در همان لحظات اولیه تیم‌های ارزیاب از سوی نهادهای امدادگر به مجل حادثه اعزام شدند. متاسفانه طبق گزارش‌ها سه نفر از هموطنانمان در این حادثه جان خودشان را از دست دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان خسارت‌های وارده به مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: برآورد اولیه از میزان آسیب ناشی از زلزله طبق گزارش‌ها بیانگر تخریب 20 الی 80 درصدی واحدهای مسکونی ۷۰ روستا و آسیب به تعدادی از واحد های مسکونی در شهر خوی و فیرورق است، به دلیل وقوع پس لرزه های متعدد و وجود ساختمان‌های آسیب دیده، مردم از خانه‌هایشان خارج و شب سرد را در خودروها و خیابان‌ها صبح کردند.

وی با اشاره به سرمای شدید مناطق زلزله زده، ادامه داد: متاسفانه شرایط آب و هوایی در منطقه و سرمای طاقت فرسای این روزهای خوی زحمت مردم را دو چندان کرده و شرایط دشواری را برای خانواده‌ها به ویژه سالمندان و کودکان ایجاد کرده است..
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد کانکس برای اسکان موقت ساکنان خانه های آسیب دیده بسیار ضروری است. در شرایط کنونی پتو، چادر، وسایل گرمایشی و غذای گرم از جمله نیازهای ضروری مردم این مناطق است. از این رو نهادهای حمایت‌گر و امدادرسان و نیز سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای امداد رسانی و تامین لوازم مورد نیاز مردم به کار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون عمران نیز هست، گزارش‌های خود را از میزان خسارت‌ها، عملکرد دستگاه‌ها اجرایی و امدادرسان به کمیسیون ارائه خواهد کرد. /