من آلپ اورحان، نام پدر فیروز/ وقتی کودکان ابزار تبلیغات ضدایرانی می شوند

۱۹ بهمن, ۱۳۹۳
من آلپ اورحان، نام پدر فیروز/ وقتی کودکان ابزار تبلیغات ضدایرانی می شوند

 اورحان» بود.
به گزارش آذری ها ، آنها با طرح این ادعا که اداره ثبت احوال نام گذاری ترکی را در ایران ممنوع کرده است به مظلوم نمایی پرداختند.
اما اکنون بعد از شش ماه ثابت شد که اسامی ترکی در ایران ممنوع نیست و حتی اداره ثبت احوال فهرستی از نام های ترکی را در اختیار شهروندان قرار می دهد تا به انتخاب دست بزنند. این چیزی است که فیروز یوسفی کسی که بانی تمام تبلیغات شش ماه گذشته بود در مصاحبه با یکی از وب سایت های تجزیه طلب اظهار داشته است. وی می گوید یک کتابچه حاوی نام های ترکی به ما دادند تا انتخاب کنیم. اما نامی که ما در نظر داشتیم در این کتابچه نبود، چون خود راسا آن را به صورت ترکیبی اختراع کرده بودیم ( این مصاحبه به زبان ترکی استانبولی در وب سایت اویان نیوز منتشر شده است)
والدین این کودک از اعضای باند تجزیه طلب و پان ترکیست هستند که با استفاده از خلاهای قانونی قصد داشتند از طریق نام گذاری جدید و به زعم خود مرکب به هنجار شکنی و ابداع قومی دست بزنند. آنها مدعی هستند کودک شان نخستین فردی بود که به این نام، نامزد می شد و تنها دلیل اداره ثبت احوال برای مخالفت،  تازگی آن بود که ماهیت ترکی – تورانی نام پیشنهاد شده.
واقعیت این است که در ایران نه تنها نام های ترکی ممنوع نیست بلکه به وفور می توان به آنها برخورد کرد. نام بزرگ ترین کالاهای مصرفی کشور از زبان ترکی گرفته شده است. از آن جمله آیدین، آی سودا، سن ایچ، قایناز خزر ودهها نام دیگر.
اکنون که دروغ پردازی باند قومیت عیان شده است باید پرسید چرا همین افراد، تا چند ماه پیش از ممنوعیت نام گذاری صحبت می کردند.
در مصاحبه ای که یکی از سایت های تجزیه طلب وابسته به ترکیه با پدر این فرد انجام داده است مشخص می شود که وی (فیروز یوسفی) به شدت تحت تاثیر ماهواره های ترکیه بوده و حتی از صحبت کردن به زبان آذربایجانی پرهیز کرده و سعی می کند از زبان ترک های ترکیه «تقلید» نماید. نه نام اورهان و نه نام آلپ هیچگاه در آذربایجان رواج نداشته است و در تاریخ حتی یک نفر به نامها در آذربایجان موسوم نشده است. پدر کودک نیز در مصاحبه اش از ترکیه و جمهوری باکو مثال می آورد، اما عجیب است که همه ی این تبلیغات و مظلوم نمایی ها به نام یا بهتر بگوییم بهانه آذربایجان صورت می گیرد.ب

پدر به استانبولی صحبت می کند، مثال از ترکیه و باکو می آورد، اما از کیسه آذربایجان می خورد… این هم یکی از نشانه های مظلومیت آذربایجان و ذبح ارزش های آن است.

کاملا هویدا است که والدین این کودک قصد استفاده ابزاری از وی جهت فعالیت سیاسی و ضد امنیتی خود دارند!
چرا ضد امنیتی؟ واژه های آلپ و اورحان همانطور که پدر کودک در مصاحبه تاکید دارد به فرهنگ «تورانی» باز می گردد. تورانیان چه کسانی بودند؟ توران در اساطیر دشمنان کشور ایران تلقی می شد. حال یک شهروند به صورت نمادین و برنامه ریزی شده، یک نام از میان دشمن برای فرزند خود انتخاب می کند. نامی که مسبوق به سابقه نیست .هدف از این کار چیست؟ انتقال میراث ستیزه و دشمنی به کودک و استفاده ابزاری از کودک در آینده.
اگر امروز یکی از شهروندان نام صدام حسین را برای فرزند خود انتخاب کند، جامعه چه واکنشی نشان می دهد؟
آیا این والدینیمگذاری به جامعه دهنکجی کرده و این پیام را به مردم ایران بدهد که در صدد تربیت یک سرباز یا جاسوس برای استفاده دشمنان در آینده هستند؟
 آیا این والدین زمینه ی تبلیغ علیه کشور و تشویش اذهان عمومی از طریق القای ممنوع بودن نام گذاری ترکی و طرح آن در رسانه ها را فراهم نیاوردند؟ و بعد از تصویب نام سعی در الگوسازی برای بقیه مردم جهت استفاده از نام های خصمانه نکردند؟
فیروز یوسفی صریحا در مصاحبه خود میگوید که هیچ مانع قانونی برای نام گذاری فرزندش به ترکی وجود ندارد. ولی چرا در ماههای گذشته هنگامی که عده ای از فعالان قومی عکس این ادعا را جهت پرونده سازی علیه ایران نزد احمد شهید می فرستادند، آقای یوسفی به صحنه نیامد و تمام ادعاهای کذب قومیت گرایان را تکذیب نکرد؟

جز اینکه تمام این شش ماه در حال پشبرد یک پروژه و برنامه از قبل تعیین شده بود؟

اصولا باید پرسید آیا چنین والدینی صلاحیت و اهلیت نگه داری و پرورش یک فرزند ایرانی را دارا هستند؟
مسئولان باید به ما پاسخ دهند که چطور اجازه داده اند یک اجنبی پرست با استفاده از امکانات دولتی نیات خود را پیش ببرد، شش ماه علیه ایران و تمامیت ارضی در شبکه های اجتماعی به تبلیغ و دروغ پردازی مشغول شود و پس از شش ماه با دهن کنجی به مردم،کشور و ملت ادعا کند که یک نام تورانی خلق کرده و آن را برای فرزندش مناسب دیده است.
این والدین هنوز، فرزند را به دنیا نیاورده، آینده ای ضد کشور،ضد دولت و ضد تمامیت ارضی برای وی پیش بینی کرده اند: وای اگر از پس امروز بود فردایی…
وقتی فرزند رشد کرد او را در کدام مسیرهای ضد ایرانی هدایت خواهند کرد؟ بمب گذاری در بین مردم؟ جاسوسی برای ترکیه؟ اقدام جهت تجزیه کشور؟
کم ترین تدبیر در برابر چنین خانواده ای یا نفی بلد است یا گرفتن کودک از والدین و اخراج آنها از کشور. دولت باید متولی آموزش و پرورش این کودک  باشد نه این والدین افراطی که ارتباط شان با واقعیت قطع شده است.
این خانواده ( ساکن تهران ) با سوء استفاده از حقوق و آزادی ها،  قصد دارند فرزند بیگناه خود را ابزار و آلت تحقق وهمیات خود و آمال کشورهای بیگانه نمایند. مسئله ما انتخاب یک نام ترکی برای فرزندی نورس نیست، مسئله پیامی است که یک عده هنجار شکن و ضد اجتماع به جامعه می دهند و ما باید به درستی و با دقت این پیام را تجزیه و تحلیل کرده و کدخوانی نماییم تا از برهم خوردن نظم عمومی جلو گیری کنیم.
مسئولان فرهنگی کشور باید توجه کنند، پدر بزرگ آلپ اورخان نام فیروز را برای فرزندش انتخاب کرده بود و فیروز نام آلپ اورخان را برای فرزندش انتخاب کرد. یک تغییر فرهنگی بزرگ طی فقط دو نسل و احتمالا سی و چند سال؟
آیا بیگانه ستیزی و استقلال طلبی که از شعارهای انقلاب بود، به این نقطه منتج شد که 35 سال پس از انقلابی بزرگ، شهروندان این کشور نام دشمنان را برای فرزندانشان انتخاب کنند؟ و دولت نیز این مسخره بازی بزرگ را اجازه کند و تماشاگر توطئه و تغییر تعمدی و غیرعادی فرهنگ کشور باشد؟

از یاد نبریم که موریانه از داخل، درخت را می خورد نه از بیرون. دشمنان ما در داخل کشور آزادانه در حال فعالیت علیه مبانی وجودی مان هستند.