نامه لابی اسرائیل- عربستان در رد توافق هسته ای

۲۶ مرداد, ۱۳۹۴
نامه لابی اسرائیل- عربستان در رد توافق هسته ای

آموختگان لیبرال ، از  امضاء کنندگان اصلی این نامه هستند.
در بین این عده نام افرادی چون احمد باطبی و حسن داعی (نزدیک به باند رجوی) نیز دیده می شود. گفته می شود که منابع مالی این گروه از طرف رژیم اسرائیل تامین می شود. وب سایت هایی مانند تقاطع، توانا و صفحات فیس بوکی مانند آیت الله تناسلی، امت آریایی و… توسط همین گروه تاسیس و مدیریت می شوند.
برخی از فعالان سیاسی معتقدند که بعد از انتخابات 1392 وضعیت روحی اعضای گروه به کلی به هم ریخت و منابع مالی آنها در خطر قرار گرفت.
سعید قاسمی نژاد سردسته دانش آموختگان به اصطلاح لیبرال سابقه دستگیری به مدت چند ساعت دارد در حالی که در متن نامه خود را به عنوان زندانی سیاسی معرفی کرده است. سایر اعضای گروه نیز اصولا فاقد شناسنامه سیاسی در داخل کشورند یا افرادی بدنام محسوب می شوند. سلمان سیما یکی از اعضای این گروه است که در سال 1393 در تلویزیون صدای امریکا از سازمان تروریستی جیس العدل که برخی از سربازان پاسگاه مرزی را ربوده بود حمایت کرد. همچنین سیاوش صفوی دلغک گروه گراننده صفحات مستهجن فیس بوکی مانند آیت الله تناسی و امت آریایی می باشد که مدام به تحقیر مردم ایران می پردازد.
یکی از کارویژه های گروه موسوم به دانش آموختگان لیبرال ایجاد جو روانی علیه مردم ایران در دوره هایی است که احساس همبستگی به دلایلی از جمله رقابت های ورزشی، گروگان گیری، مقابله با سلفی گری عربستان و … به اوج رسیده است. از آنجایی که ادعاها و طرحهایی این گروه از طرف مخاطبین به تمسخر گرفته می شود، آنها نیز متقابلا کینه مردم را می پرورانند و در مواقع حساس به تمسخر توده می پردازند. برای نمونه یکی از اعضای این گروه شادی مردم در المپیک و جام جهانی را خودارضایی دانسته بود. گویی آنها وظیفه دارند که در مواقع اجماع جمعی حول یک موضوع،  وارد عمل شوند. مسئله هسته ای نیز از این قاعده مستنثاء نیست.
ارتباط با بنیاد اطلس و گروههای سلطنت طلب یکی دیگر از ویژگی های باند دانش آموختگان لیبرال است. ارتباط قاسمی نژاد با «شاهین فاطمی» از کارگردان های اصلی اپوزیسیون که منابع مالی خوبی در اختیار دارد از نقاط عطف فعالیت آنها به شمار می رود. در این مقطع مطالبی غیرمستقیم در حمایت از رضا پهلوی و خاندان سلطنت در سایت های این گروه و صفحات فیس بوکی شان منتشر  شد. «شاهین فاطمی» مشاور ارشد رضا پهلوی و استاد دانشگاه امریکایی پاریس (یکی از گران ترین دانشگاه های فرانسه) است. از قضاء سعید قاسمی نژاد  نیز در دوران اقامت در فرانسه در همین دانشگاه مشغول به تحصیل بود.
اگر می خواهید شاهین فاطمی را بشناسید کافی است بدانید ، دفتر وی در پاریس محل رفت آمد و جلسه مشترک با تجزیه طلبان مختلف و لابی های یهودی است. حمایت سازمان یافته و حساب شده باند دانش آموختگان لیبرال از اسرائیل در جریان حمله به غزه (تابستان 1393) و انتشار مقالات قاسمی نژاد در نشریات اسرائیلی شاهد خوبی بر این ادعا است.
در دورانی که اعضای این گروه در ترکیه اقامت داشنه و منتظر صدور پناهندگی سیاسی از امریکا بودند، قاسمی نژاد مبالغ چشم گیری را به عنوان «تنخواه» برای اعضاء ارسال می کرد. این مبالغ برای تهیه و تولید محتوا جهت سایت «بامدادخبر» تا سقف 100 دلار تعیین شده بود. به طوری هر یک از اعضاء (در آن مقطع نزدیک به ده نفر) به راحتی می توانستند درآمدی نزدیک به 500 دلار در ماه داشته باشند. برای نویسندگان سایت بامداد خبر در ازای هر مطلب معمولی دست کم 70 دلار پرداخت می شد. این مبالغ به صورت تنخواه از طرف قاسمی نژاد به ع.م در ترکیه واگذار شده بود.
اکنون در آستانه توافق ایران و غرب بخش قابل توجهی از این حمایتها در خطر قرار گرفته است و احتمالا دولت امریکا سیاست های خود را در برابر ایران تغییر خواهد داد.. در سند راهبرد ملی و نظامی ایالات متحده امریکا در 2015 تهدیدی به نام ایران در یک پاراگراف خلاصه شده است و تفاوت چشم گیری با حجم همین متن در سالهای گذشته وجود دارد. البته هنوز اسپانسرهای دیگر به قوت خود باقی هستند. اسرائیل اعلام کرده است که 20 میلیون دلار اعتبار برای مقابله با توافق هسته ای در نظر گرفته است. بهره مندی از این بودجه آرزوی بسیاری از اعضای اپوزیسیون است. از سوی دیگر عربستان و هیات حاکمه جدید آن، به دنبال ماجراجویی های از جنس حزب بعث و صدام حسین می باشند. در این شرایط افرادی مانند باند قاسمی نژاد، مهدی خلجی و مهدی جلالی تهرانی در انتظار دریافت چنین کمک هایی آماده  خودفروشی و خیانت به کشور می باشند.