واکنش شتابزده نماینده مجلس و معاون حزب MHP ترکیه به گزارش مندرج در وب سایت آذری‌ها و طرح نو

۱۹ دی, ۱۳۹۳
واکنش شتابزده نماینده مجلس و معاون حزب MHP ترکیه به گزارش مندرج در وب سایت آذری‌ها و طرح نو

امید اوزداغ

وی طی بیانیه ای که در وب سایت موسسه راهبردی قرن بیست و یکم و چندین وب سایت دیگر متعلق به حزب حرکت ملی و حزب اتحاد بزرگ منتشر شده است، مطالب غیرواقعی در خصوص روزنامه طرح نو و ارتباط آن با ارگانهای حکومتی در ایران مطرح کرده است که فاقد وجهی از واقعیت می باشد.
جالب اینجا است که دکتر اوزداغ حتی به تکذیب محتوای این مقاله نیز نپرداخته و در واقع کاری جز مرتبط ساختن افراد ارگان های مختلف در تبریز با یکدیگر و بر اساس توهم توطئه انجام نداده است.
انتظار از سیاست مدار و آکادمیسینی مانند جناب اوزداغ  که ریاست یک اتاق فکر با سابقه(قرن بیست و یکم) را نیز عهده دار است، این بود که اگر هم در این خصوص قلمفرسایی می کند خارج از عرف معمول و هتاکی گرگ های خاکستری باشد.
همگان آگاهیم که تفکری این دو حزب متعلق به دوران جنگ سرد و جهت  سرکوب جریان های ضدامپریالیستی در ترکیه بود و با پایان این مقطع، دوره چنین احزابی نیز به سر آمده است. تحولات اخیر در ترکیه نیز از این حقیقت حکایت دارد. پیشی گرفتن حزب کُردی دموکراتیک خلق ها در شهرهای چون« استانبول» در انتخابات شهرداری 2014 از حزب حرکت ملی، پیام آور همین زوال تدریجی است. واقعیت این است که امروزه حتی لایه های لائیک جامعه ترک نیز ترجیح می دهند به احزابی مانند ح.د.پ رای دهنده تا احزاب کمالیست. حزب اتحاد بزرگ هم اصولا محلی از اعراب ندارد تا به آن بپردازیم. کل اعضاء و تاثیرگذاری این حزب احتمالا کمتر از یکی از تشکل های کارگری وابسته به پ.ک.ک در یک استان دور افتاده باشد. رهبر درگذشته آن نیز جزو “اعتراف گران مخفی” علیه ارتشی ها و سایر ملی گرایان در پرونده ارگنه کن بود که باند فتح الله گولن علیه ارتش و ملی گراها به راه انداخته بود.

این روند کافی است که حضراتی که علاقه دارند بر مسند عثمانی پاشا و سلیمان نظیف تکیه زنند را به تفکر در خصوص آینده خود و کشورشان وادارد از خیالات آذربایجان جنوبی و تبریز منصرف سازد.
بماند که سران حزب حاکم این کشور بارها به جنایاتی که در حق مردم کرد و علوی رفته است اعتراف کرده و عذرخواهی نموده اند. تنها یک اقلیت معدود در ترکیه وجود دارد که هنوز به انکار جنایات و ستم ملی در دهه ها گذشته اصرار دارد.
در پایان به اطلاع می رساند که مطلب منتشره در وب سایت آذریها و روزنامه طرح نو، بر اساس منابع و مقالات ترکی بوده و با کمال دقت و امانتداری تهیه شده است.
هم چنین مطلب به نظر تعدادی از روشنفکران تُرک علوی که با سایت آذریها در ارتباط نزدیک هستند رسیده اند و از مشاوره های آنان بهره گرفته شده است.
آقای اوزداغ در بیانیه اش می نویسد که این مقاله به محسن یازیجی اغلو توهین کرده و سعی شده است فعالان حرکت قومی آذربایجان جنوبی با این دو حزب مرتبط یا وابسته نشان داده شود.
باید به جناب اوزداغ عزیز خاطر نشان کنیم که همانطور که ملاحظه کرده اند مطل مندرجه با انتشار عکس ملاقات این عناصر وطن فروش با سران احزاب یاد شده به «اثبات» این ادعا پرداخته است و اگر لازم باشد عکس های بیشتری نیز منتشر خواهد کرد.
پرواضح است که نحوه اطلاع شما نیز از مطلب مزبور از طریق همین عناصر صورت گرفته است.

هیزم پان ترکها برای آتشی که اهل حق ها در آن می سوزند
توهین شنیع خبرنگار TRT به آذربایجانی ها/تحلیل آذریها بر بی مایگی فعالان قومی