روزنامه «ملیت» خبر داد: جمهوری باکو گذرگاه جدید داعش

۲۲ تیر, ۱۳۹۵
روزنامه «ملیت» خبر داد: جمهوری باکو گذرگاه جدید داعش

روزنامه ملیت ترکیه به نقل از منابع امنیتی این کشور نوشت: « داعش برای اعزام تروریست های انتحاری به اروپا، مسیرهای تازه ای را برگزیده است و تروریست های انتحاری داعش از جمهوری آذربایجان ، قبرس و گرجستان به اروپا اعزام می شوند.»

به گزارش «آذری‌ها» به نقل از «ویرتوال» ، ملیت نوشت داعش، تروریست های باکویی الاصل و متعلق به قفقاز شمالی را برای انجام حملات تروریستی در اروپا و ترکیه و جمهوری باکو برگزیده است.

 به دنبال حملات تروریستی علیه فرودگاه آتاتورک استانبول، سازمان های امنیتی ترکیه اطلاعاتی به دست آورده اند که نشان می دهد داعش در پاسخ به حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به این گروه، کشورهای اروپایی و ترکیه را به عنوان اهداف حملات تروریستی انتخاب کرده است. اطلاعاتی که سازمان های امنیتی ترکیه و کشورهای خارجی به دست آورده اند ، اعزام تروریست های جدید داعش به اروپا و ترکیه را تایید می کند. »

درپی حملات انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول، سازمان امنیت ترکیه ، گروه تروریستی اعزامی داعش به این کشور را شناسایی کرد و در نتیجه، داعش گروه تروریستی 20 تا 25 نفره دیگری را تشکیل داده و برای انتقال این گروه به ترکیه در تلاش است. مقامات امنیتی ترکیه در این باره به ادارات پلیس ترکیه هشدار داده شده اند.

  در یک هشدار دیگر که به ادارات پلیس ترکیه در ماه ژوئن گذشته ابلاغ شده، آمده است که داعشی های آذربایجانی و قفقاز شمالی ، در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات انتحاری در ترکیه و جمهوری باکو هستند.  در این هشدار تاکید شده است که داعشی ها ، در حملات خود در این جمهوری، نیروهای پلیس و اعضای خانواده آنها را هدف قرار خواهند داد. 

ویرتوال افزوده است که صدها تن در جمهوری باکو به داعش پیوسته اند و در جنگ سوریه مشارکت دارند. تاکنون بسیاری از آنان کشته شده اند و خیلی ها نیز به هنگام بازگشت دستگیر شده اند و در حال محاکمه می باشند. به موازات این، در داخل جمهوری باکو نیز موجودیت افراد تندرو که در ایدئولوژی داعش شریک هستند و برای اجرای اوامر تروریستی این سازمان آمادگی دارند، محتمل است.