مخالفت شدید حامیان نسل نو اصلاحات با تشکیل فراکسیون‌های قومی در مجلس

۶ مهر, ۱۳۹۵
مخالفت شدید حامیان نسل نو اصلاحات با تشکیل فراکسیون‌های قومی در مجلس

 

گروهی از اصلاح طلبان آذربایجان مخالفت خود را با تاسیس فراکسیون های قومی به ویژه فراکسیون موسوم به نمایندگان ترک زبان (که قصد دارد نام خود را به مناطق ترک نشین) تغییر دهد اعلام کردند. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، این نخستین بار نیست که خود آذربایجانی ها با تاسیس این فراکسیون مخالفت کرده و آن را در راستای نیات پنهان دشمنان کشور تحلیل کرده اند. پیش از این نیز بسیاری از چهره ها و فعالان سیاسی یا نویسندگان مخالفت خود ربا تاسیس فراکسیونی از این دست اعلام داشته بودند

در این بیانیه آمده است

امیدوار بودیم که با تغییر چهره نمایندگان منتخب دوره دهم مجلس شورای اسلامی ، این واقعیت انسانی که مشکل اقوام این مرز وبوم، مشکل تمامی ملت ایران است، مدنظر نمایندگان ملت قرار بگیرند و منتخبین مردم به این بینش حداقلی یک نماینده مجلس رسیده باشند که نمایندگان مجلس، نماینده کل کشور هستند.

اما متاسفانه اقدامات روزهای اخیر برخی نمایندگان در ایجاد فراکسیون های قومی وقبیله ای در مجلس شورای اسلامی، نشان داد که در اذهان برخی نمایندگان محترم این ملت، دغدغه ای جز رای آوری مجدد در انتخابات های آتی آنهم از مسیر قومیت گرایی وجود ندارد!!!

اینکه نمایندگان مجلس،صدای رسای مردم حوزه انتخابیه خود باشند، و مشکلات منطقه را جهت چاره اندیشی و حل آن، به گوش دولتمردان برسانند و مسایل مختلف مناطق کشور را در صحن علنی مجلس فریاد بزنند، امری پسندیده و در چهارچوب حدود وظایف منتخبین ملت است.

اما قومیت گرایی نمایندگان ملت و تشکیل فراکسیون های مشخص جهت پیگیری مطالبات قومی هموطنان، امری مذموم وریشه دربی تدبیری برخی نمایندگان ملت دارد، امری که خواست تاریخی بدخواهان ایران زمین است ودر تلاش است تا بجای اعتلای عظمت ملی و بازیابی تمدن این آب وخاک،مردم ما را همچنان درگیر اختلافات قومی وقبیله ای کند.!!!

آیابرای نمایندگان مدعی قومیت گرایی، جای تعجب وسوال نیست که چرا پس از دوجنگ اول ودوم جهانی که بین قوم ژرمن و دیگر اقوام اروپایی درگرفت و منجر به کشته شدن بیش از پنجاه میلیون نفرانسان بیگناه وآواره شدن هفتاد میلیون زن وکودک شد، چرا عقلای غرب در نهایت مرزهای جغرافیایی وسیم های خاردار بین اقوام را برچیدند و اتحادیه بزرگ اروپایی را ایجاد کردند وبا اندیشیدن به اهداف کلان،آسایش،امنیت وکرامت را برای مردم اروپا به ارمغان آوردند.؟؟؟

آیا بازهم قرار است که کشور ما در سایه دشمنان آگاه ودوستان جاهل، تجربیات تلخ تنش های قومی وقبیله ای یک قرن گذشته راتکرار کندوچون سوریه وعراق، بر آتش اختلافات ویرانگر قومی خود بدمیم؟؟؟

اما خوشبختانه دلسوزان این آب و خاک، به آنچه دراذهان بداندیش وساده نگر می گذرد، آگاه اند و می‌دانند که مسیر توسعه همه جانبه برای پیشرفت و برخورداری همگانی کشور، در دوری از اختلافات قومی و اندیشه هایی فراگیر و ملی نهفته است.

لذا حامیان نسل نو ایران، از تمامی نمایندگان آگاه ودلسوز ملت در مجلس شورای اسلامی، بویژه هیئت رییسه محترم مجلس دهم تقاضا دارد تا ضمن ورود سریع وقاطعانه به این معضل و روند سخیف قوم گرایانه، از جایگاه رفیع نمایندگان مردم برای دفاع از حقوق تمامی ملت، فارغ از دین وقومیت شهروندان عزتمند این آب و خاک دفاع کنند و به وظیفه قانونی وملی خود عمل نمایند.

با تشکر

هیئت موسس حامیان نسل نو اصلاحات ایران

۲۵ شهریور سال ۹۵