الله شکور پاشازاده: حرکت دسته های عزاداری در روز عاشورا ممنوع است

۱۴ مهر, ۱۳۹۵
الله شکور پاشازاده: حرکت دسته های عزاداری در روز عاشورا ممنوع است

الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز  تاکید کرد حرکت دسته های عزاداری در روز عاشورا در جمهوری باکو ممنوع است.

به گزارش “آذری ها” به نقل از پایگاه اینترنتی «ریپورت» ، الله شکور پاشازاده در سفر به شهر لنکران در جنوب این جمهوری، در همایش « نقش جامعه در حفظ ارزش های ملی – معنوی» در «مرکز حیدرعلی اف»  شهر لنکران گفت : « حرکت دسته ها در خیابان ها در ارتباط با مراسم های عاشورا، مناسب نیست و به همین علت ، براساس فتوای «شورای قضات» اداره مسلمانان قفقاز ، ممنوع است.»

الله شکور پاشازاده تاکید کرد: « مراسم های دینی در داخل مساجد آزادانه برگزار خواهند شد. همه موظف به اجرای این مطالبات هستند. تمامی مراسم ها باید در مساجد برگزار شوند. همچنین، بطور سنتی پویش اهدای خون به نیازمندان نیز در شهر لنکران اجرا خواهد شد.»

طالع قاراشوف، فرماندار لنکران نیز گفت : « هدف اصلی دولت جمهوری آذربایجان، تنظیم مناسبات دین و دولت در سطحی عالی و آگاهی بخشی دینی و بکارگیری گروه  های دینی در جلوگیری از افراط گرایی است.»

مبارز قربانلی ، رییس کمیته دولتی امور دینی  نیز گفت : « تساهل دینی به عنوان یکی از ارزش های دموکراتیک پذیرفته شده در دنیا،  به یکی از اصول همزیستی در (جمهوری) آذربایجان تبدیل شده است. تساهل در آذربایجان دارای پایه های محکم و تاریخی عمیق است. در همین حال، نیروهایی که (جمهوری) آذربایجان را دوست نمی دارند، همواره تلاش می کنند در موضوعات دینی – اخلاقی که مسایلی بسیار حساس برای مردم است، دخالت کنند و همین نیروها، با افزودن عناصر بیگانه به مراسم های ما ، تلاش می کنند انسان ها را به مسیرهای نادرست هدایت کنند. اما، دولت تدابیر پیشگیرانه در مقابل تمامی این تلاش ها را اتخاذ می کند.»