دشمن روی گسلهای قومی ایستاده و «دلارهای نفتی» را بیرون کشیده است

۲۷ بهمن, ۱۳۹۵
دشمن روی گسلهای قومی ایستاده و «دلارهای نفتی» را بیرون کشیده است

رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در دیدار با مردم تبریز یکبار دیگر به توطئه دشمنان برای فعال کردن گسل های قومی اشاره کرده و اظهار داشتند که قارون ها برای توطئه علیه ملت ایران «دلارهای نفتی را بیرون کشیده اند» به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، مشروح بیانات ایشان در خصوص توطئه دشمنان برای فعال کردن گسل قومی در کشور به شرح زیر است:

آذربایجان نقطه قوت انقلاب و نظام اسلامی است و مردم آن در راه دفاع از »وحدت ملی» از جانشان مایه گذاشته‌اند که همه باید قدردان این فداکاری باشند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحرکات تفرقه‌افکنانه‌ی برخی گروه‌ها در سال‌های اول انقلاب در تبریز، گفتند: امام بزرگوار ما در مقابل آن حرکت‌ها که برخاسته از سیاست‌های قدیمی انگلیسی‌ها بود، فرمودند «هیچ‌کس نگران نباشد، چراکه خود مردم تبریز جواب آن‌ها را خواهند داد» و همین‌گونه نیز شد.
ایشان، هوشیاری قشرهای مختلف مردم ازجمله مردم و جوانان و نخبگان آذربایجان را در مقابل اختلاف‌افکنی و وسوسه‌های دشمنان ستودنی خواندند و گفتند: آذربایجان نقطه‌ی قوت انقلاب و نظام اسلامی است و مردم آن در راه دفاع از وحدت ملی از جانشان مایه گذاشته‌اند که همه باید قدردان این فداکاری باشند.
دشمن همواره به ایجاد شکاف قومیتی چشم طمع دوخته تا به خیال خود از هر گسلی در کشور استفاده و زلزله ایجاد کند، در حالی‌که هیچ گسلی در کشور وجود ندارد و مردم، یکپارچه و متحد هستند.
مردم ایران در جایی که پای اسلام، ایران، استقلال و ایستادگی مقابل دشمن در میان است، با همه وجود ایستاده و با یکدیگر متحد و مجتمع هستند.
آذربایجان یک تنه است در برابر طمع کسانی که چشم دوخته اند به ایجاد »شکاف قومیتی» در کشور. امروز هم این کار را دنبال می‌کنند.کشور ما متشکل از زبانها و قومیت های مختلف است این تنوع یک فرصت است. دشمن همیشه چشم دوخته است تا این را، وسیله شکاف قرار دهد. خود قومیت های بزرگ ایران و از همه بهتر مردم آذربایجان سینه سپر کردند و ایستاده اند در برابر سیاست خباثت آلود دشمنان. دشمن چشم دوخته است تا از هر «گسلی» که خیال می‌کند، میتواند یک زلزله ایجاد کند، استفاده کند برای منهدم کردن اساس استقلال این کشور. دشمن به خیال خودش میگردد «گسل‌ها» را پیدا. در حالی که گسلی وجود ندارد. مردم یکپارچه و متحدند.
شما که خودتان اهل تبریز و آذربایجان اید. احساسات خودتان را می‌دانید. این شعری که اینجا خواندید برای من: بیعت ده وفاداروخ بیز آند اولا قرانا.
مردم آذربایجان نه فقط در زبان بلکه در عمل این را اثبات کرده اند و نشان داده اند که در برابر دشمن تفرقه افکن ایستاده اند. خوشبختانه بقیه «اقوام ایرانی» هم همین طور اند. خراسانی هم همین طور. با اختلاف مذهب در شرق خراسان. کرد و بلوچ هم همین طور. در بین بلوچ ها علمایی بودند که در برابر دشمنان انقلاب سینه سپر کردند . مرحوم عبدالعزیز ساداتی در کردستان م مرحوم شهید شیخ‌الاسلام از علمای اهل‌سنّت کردستان و همچنین سردار جوان و عرب خوزستانی شهید علی هاشمی را نمونه‌هایی از حرکت متحد و هماهنگ اقوام در دفاع از اسلام و انقلاب دانستند و افزودند: ملت ایران، متحد، منسجم، همراه و همدل است.
بقیه اقوام ایرانی همینجور. از همه جلوتر مردم آذربایجان هستند. حالا هی توطئه کنند هی بنشینند، هی خرج کنند. هی «دلارهای نفتی» را از کیسه قارون‌ها بکشند بیرون. خرج ایجاد تفرقه در کشور کنند. نمی توانند. ملت متحد و مجتمع اند …
آنجایی که پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای اسلام در میان است پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است.
قدر آذربایجان را باید بدانیم. آذربایجان یک نقطه قوت است برای نظام و انقلاب اسلامی.