سفیر اسرائیل: تل آویو نمی خواهد فروش تسلیحات به باکو را شرح دهد

۲۲ فروردین, ۱۳۹۶
سفیر اسرائیل: تل آویو نمی خواهد فروش تسلیحات به باکو را شرح دهد

الیاخا اروشالیم، سفیر جدید  اسرائیل در ارمنستان ، از رایزنی های خود با مقامات ایروان درباره موضوع فروش تسلیحات به جمهوری باکو خبر داد و تاکید کرد تل آویو نمی خواهد این موضوع را شرح دهد.
به گزارش پایگاه اینترنتی «گونون سسی» ، سفیر اسراییل در گفتگو با پایگاه اینترنتی «نیوز» ارمنستان گفت : « موضوع فروش تسلیحات اسراییلی به (جمهوری) آذربایجان، در دیدارهایم در ایروان مطرح شده و در آینده نیز مطرح خواهد شد و درباره آن مشورت می شود.»
الیاخا اروشالیم افزود : « تل آویو نمی خواهد این موضوع را شرح دهد.»
سفیر اسراییل در ایروان درباره مناقشه قره باغ نیز گفت : « ما می خواهیم این مساله براساس «روند مینسک» ( فعالیت های گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در میانجگیری مذاکرات قره باغ ) حل شود و برای تامین آینده خوب هر دو ملت، این مساله حل شود. مساله اصلی این است که صلح برقرار شود و در این زمان، ارمنستان می تواند در صلح زندگی کند.»
سفیر اسراییل در ایروان ، درباره موضوع «نسل کشی ارامنه» نیز گفت : « این موضوع نیز به ترکیه و ارمنستان مربوط است و هر تصمیمی را که این دو بگیرند، ما نیز می توانیم قبول کنیم. این مساله نیز مثل مساله قره باغ است. در مساله قره باغ نیز ، هر تصمیمی  که ارمنستان و جمهوری آذربایجان بگیرند، از نظر ما نیز محترم خواهد بود.»