روحانی خیال قوم‌گراها را راحت کرد/خبری از تحریک «گسلهای قومی» نیست

۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۶
روحانی خیال قوم‌گراها را راحت کرد/خبری از تحریک «گسلهای قومی» نیست

 

حسن روحانی در حالی برای انجام سخنرانی انتخاباتی خود به تبریز رفت که صدها هزار نفر از مردم این شهر برای شنیدن حرفهای این نامزد ریاست جمهوری به سالن شهید پورشریفی رفته بودند.

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، مساله برجام و تحریم‌های بین المللی و ظالمانه و البته بحث های محیط زیستی (دریاچه ارومیه)، محوریت سخنان حسن روحانی را تشکیل میداد. از سوی دیگر با وجود فشار برخی از باندها مرتجع و قوم‌گرا هیچ «باج‌دهی» قومی در سخنرانی روحانی دیده نشد.

روحانی هیچ وعده مبتنی بر زبان یا گسل‌ها را مطرح نکرد و از قضا با استقبال بیشتری از سوی مردم روبرو شد. در این بین عده معدودی که جدا از مردم قرار داشتند با برنامه‌ای از پیش تعیین شده شعارهای بی ربطی را مطرح کردند که در شعارهای ملی و سیاسی انبوه جمعیت گم شد. روحانی در تبریز هیچ وعده که موجب تحریک گسلها شود مطرح نکرد و از قضا با استقبال بیشتری از سوی مردم روبرو شد.

از سوی دیگر مردم تبریز به صورت هماهنگ و زیبا در پایان سخنرانی شروع به خواندن «سرود ای ایران ای مرز پرگهر» کردند، همخوانی این سرود از سوی صدها هزار نفر تبریز به صورت منضبط ، هیجان شگفت انگیزی به سالن پورشریفی داد. این در حالی بود که تریبون اصلی سالن در حال پخش یک سرود دیگر به گویش محلی بود و هیچ تریبون هماهنگ کننده ای نیز در کار نبود.

این حرکت هماهنگ در تمام میتینگ های انتخاباتی ایران، بی مانند بود.