جمهوری قراباغ کوهستانی، باکو را به استفاده از مردم به عنوان «سپر انسانی» متهم کرد

۱۸ تیر, ۱۳۹۶
جمهوری قراباغ کوهستانی، باکو را به استفاده از مردم به عنوان «سپر انسانی» متهم کرد

جمهوری قراباغ ، اتهام باکو مبنی بر هدف قرار دادن غیرنظامیان جمهوری باکو را تکذیب کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی «ارمن پرس» ،داوید بابایان، سخنگوی ریاست جمهوری خودخوانده قراباغ  گفت : «علت اصلی کشته شدن دو غیرنظامی آذری در روستای «آلخانلی» ، استقرار واحدی از ارتش جمهوری آذربایجان در این ناحیه و آتش باری از آنجا علیه مواضع نیروهای ارمنی بوده است که با پاسخ متقابل نیروهای ارمنی مواجه شد.»
داوید بابایان افزود : « ما بارها اعلام کرده ایم که آتش بس را نقض نخواهیم کرد و استراتژی ما فقط دفاع فعالانه است. طرف آذربایجانی ، طرف ارمنی را به آتش باری علیه آن روستا متهم می کند. اما، آنها نیروهایشان را در آن ناحیه مستقر کرده بودند.
آنها نیروها و توپخانه خود را در منطقه مسکونی مستقر می کنند و از آنجا  علیه نیروهای ما آتش می گشایند. حتی در چنین مواردی، ما صرفا در زمانی که پست های نظامی با قدری فاصله از غیرنظامیان مستقرند، پاسخ متقابل می دهیم و به مردم آسیبی وارد نمی کنیم.
 ما می دانیم که آنها تجربه ای غنی در آسیب زدن به مردم خود دارند و آنها را می کشند تا دیگران را  به آن متهم کنند.
نمونه آشکار آن در «خوجالی» اتفاق افتاد که آنها بخاطر کسب قدرت، مردم خود را کشتند و ارامنه را متهم کردند. »

همچنین ارتش خودخوانده قراباغ، روز شنبه با صدور اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه جمهوری باکو نیروهای مسلح خود را در «آلخانلی»  مستقر کرده بود که منجر به واقعه روز 4 جولای و کشته شدن یک دختربچه دو ساله و مادربزرگش شد ، افزود  :
« ارتش «آرتساخ» ( قراباغ) ناگزیر به اقدام متقابل در برابر آتش باری نیروهای نظامی (جمهوری) آذربایجان شد که در نزدیکی منطقه مسکونی مستقر شده و به سمت نیروهای ارمنی آتش باری می کردند.»