انتقاد نماینده تهران از قومی سازی انتخاب وزراء

۲۲ مرداد, ۱۳۹۶
انتقاد نماینده تهران از قومی سازی انتخاب وزراء

طیبه سیاوشی شاه عنایتی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی  پانا اظهار کرد: هیچ وقت مطالبات قومیتی از بین نمی روند زیرا به هر حال بخشی از هویت نمایندگان و مردم  است اما این بحث اقوام که مطرح شد به خودی خود این نبود بلکه بحث زنان و اقلیت های دینی به خصوص اهل سنت هم مطرح شد .

وی افزود: اما اقوام آذری هم تاکید کردند که ما باید در کابینه نقش داشته باشیم. اینکه این موضوع توسط رئیس جمهوری به چه صورت تحقق پیدا کند نمی دانم اما ما باید این سطح از مطالبات قومی را به صورتی پوشش دهیم که باعث ایجاد این تفکر نشود که با دیدن یک قوم ، قومیت دیگری نادیده گرفته شده است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ وقت بر مسائل قومیتی تا این حد تاکید نشده است این تاکید حضور قومیتی در دولت به عقیده بنده تاکید درستی نیست .

وی خاطرنشان کرد: ما تصور می کردیم کابینه ای که از طرف رئیس جمهوری مطرح می شود کابینه جوانتر  و حتماً با حضور یکی از بانوان خواهد بود یعنی ما حداقل یک وزیر زن را که در دولت دهم تجربه کرده بودیم را دیگر به عقب باز نمی گردیم و حداقل یک وزیر زن را خواهیم داشت .

سیاوشی شاه عنایتی تصریح کرد: اما در کابینه پیشنهادی وزیر زن حضور ندارد و جوانتر هم نشده است. به هر حال معتقدیم اگر در سیاست خود بر چیزی تاکید می کنیم باید در عمل نیز آن را نشان دهیم. باید یک چرخش نخبگانی در کشور داشته باشیم نه اینکه فقط برخی افراد جابه جا شوند .

وی خاطرنشان کرد: نیرو های جوان ما باید دیده شوند اینها کی می خواهند رزومه برای خود بسازند  حالا ممکن است در مسئولیتی گماشته شوند و پس از 6 الی 9 ماه مشخص می شود که این توانایی را نداشته است مانند تمام وزرای دیگر کنار گذشته می شود .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مورد زنان نیز دائما همین موضوع مطرح می شود. یعنی متأسفانه درباره پست های کلان مدیریتی این ریسک را نمی کنند که سمتی را بر عهده زنان و جوانان بگذارند.