پرداخت رشوه برای آزادی قاتل افسر ناتو توسط رژیم باکو

۲۰ شهریور, ۱۳۹۶
پرداخت رشوه برای آزادی قاتل افسر ناتو توسط رژیم باکو

روزنامه «ینی مساوات» چاپ باکو ، اقدام دولت جمهوری باکو در پرداخت 7 میلیون رشوه به مقامات مجارستان را برای استرداد «رامیل صفروف»، قاتل افسر ارمنستانی که در یکی از دوره های آموزشی ناتو در بوداپست به قتل رسید، رقابت افتخارآمیز باکو با «لابی متنفذ  ارمنی» توصیف کرد.

رامیل صفراف در دوره آموزشی ناتو یک افسر ارمنی را به شیوه ناجوان مردانه در «خواب» به قتل رسانده بود. ولی این جنایت، به عنوان عملی قهرمانانه از سوی رژیم باکو تلقی شد.

به گزارش آذریها به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» با اشاره به مقاله «بی بی سی» به نقل از سایت مجارستانی « atlatszo.hu» مبنی بر انتقال هفت میلیون دلار از جمهوری آذربایجان به حساب شرکت مجارستانی فراساحل (آفشور) با نام « Velasco International Inc. » که قبل از استرداد «رامیل صفروف» پرداخت شده است ، نوشت : « پروازهای مجارستان به باکو ، از آسمان می آیند. اما، در برخی موارد، آن پروازها  مسافری دارند که قیمت بلیط آن از هفت میلیون دلار نیز گران تر است.»

براساس گزارش بی بی سی به نقل از سایت « atlatszo.hu» ، در سال 2012 ، پیش از استرداد رامیل صفروف از مجارستان به جمهوری باکو، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در سفر به باکو با یعقوب ایوب اف، معاون اول نخست وزیر جمهوری باکو دیدار کرده است. یعقوب ایوب اف، پدر «اورخان ایوب اف» است که با شرکت آفشور  دریافت کننده این مبلغ ارتباط دارد. »

ینی مساوات نوشت : « از این مقاله بی بی سی می توان نتیجه گیری جالبی کرد: دولت (جمهوری) آذربایجان با لابی جهانی ارمنی ، مبارزه شایسته ای را پیش می برد که این مبارزه، متناسب با شیوه های لابی قدرتمند ارمنی سازمان دهی شده است. تاکنون لابی جهانی ارمنی، سیاستمداران و روزنامه نگاران و سازمان ها را   با پول می خرید و در مقابل این شیوه لابی ارمنی، نه ترکیه و نه (جمهوری) آذربایجان هیچ کاری نمی توانستند بکنند. اما، اکنون رسانه های غربی در حال باز کردن چشم ما هستند: نگو نبردی شایسته در جریان بوده است.  به همین علت نیز ارامنه و حامیان آنها در تمامی دنیا، با بی حیایی  به (جمهوری) آذربایجان حمله کرده اند. گرفتن رامیل صفروف  از دست مجارستان و لابی ارمنی و استردادش به باکو ، نقطه پایانی برای این ماجرا بود.  دولت (جمهوری) آذربایجان لابی کهنسال ارمنی را به زمین زد و فرزند قهرمان خود را به باکو آورد و آزاد کرد. تمامی این ها  رایگان انجام نمی شود. به تاریخ هایی که در پویش رسانه ای بین المللی علیه (جمهوری) آذربایجان جریان دارد، توجه کنید.»

ینی مساوات افزوده است : « اگر این ادعاها ( پرداخت رشوه 3 میلیاردی باکو به سیاستمداران و روزنامه نگاران غربی از طریق پولشویی) درست است، (جمهوری) آذربایجان کار درستی انجام می دهد که بخشی از پول های نفت را  بطور پنهان از پایتخت های غربی که بر نحوه هزینه کردن این پول ها نظارتی جدی دارند،  با شیوه های مختلف تحت کنترل خود می گیرد و  «پرداخت مخفی» ایجاد می کند و آن پول ها را در صحنه های دیپلماتیک و نظامی برای آزاد کردن قره باغ هزینه می کند. زیرا، در شرایط عادی، قدرت های جهانی اجازه نمی دهند ما از آن پول ها علیه ارامنه استفاده کنیم. در شرایط عادی ما نمی توانستیم با پول های نفتی، از اسراییل و روسیه و اوکراین ، این هم سلاح بخریم.»

ینی مساوات افزوده است : « درست است که  دولت (جمهوری) آذربایجان بطور رسمی این ادعاها را رد و همه را تکذیب می کند، اما از نظر ما ، دولتمان در هر دو صورت ، کار درستی انجام می دهد.  باید حقایق برای مخاطب داخلی بیان شوند.  یکی از این حقایق را بی بی سی فاش کرده است. بی بی سی تصور می کند که گویا دولت (جمهوری) آذربایجان را افشاء کرده است. اما، زنده باد بی بی سی که با این گزارشش ، همه چیز برای انسان های هشیار روشن شده است. »