سندی دیگر از همکاری محمدتقی زهتابی با حزب بعث صدام حسین علیه ایران

۲ مرداد, ۱۳۹۷
سندی دیگر از همکاری محمدتقی زهتابی با حزب بعث صدام حسین علیه ایران

اما یکی از ابعاد پنهان همکاری وی با استخبارات عراق، سخنرانی و حضور فعال وی در برنامه های تبلیغات بعثی ها علیه کشور خودش یعنی ایران بود. در واقع زهتابی به عنوان جارچی خائنی عمل می‌کرد که در تریبون های مختلف بعثی علیه منافع مردمان خود سخنرانی داشت.

 یکی از اسناد وزارت خارجه که در اینجا منتشر شده است، نشان می‌دهد زهتابی در یک سمینار بین المللی سه روزه متعلق به پان عربیسم ر بغداد (1353)، علیه ایران سخنرانی کرده و از «تجاوزهای ایران نسبت به عراق» سخن گفته است. وی در این سخنرانی به نام دوازده میلیون به اصطلاح تُرک وعده خیانت به کشور و خوش خدمتی به عراق بعثی را داده بود.

این سند در آرشیو وزارت امور خارجه یافت شده است.

بر اساس اسناد منتشر نشده دیگر، زهتابی ماهیانه 300 دینار از بابت تدریس در دانشگاه بغداد دریافت می کرد و بابت انتشار نشریه «راه اتحاد» مبالغ هنگفت دیگری از استخبارات می گرفت.

سند اخیر نشان میدهد که جریان قوم‌گرا و اجنبی پرست تا چه اندازه آماده خیانت به کشور است. جریانی که از اتحاد و ائتلاف با بزرگ ترین دشمنان ایران و همکاری با آنها علیه مام میهن ابایی ندارد و آماده است هر لحظه به کشور خود خیانت نماید. به راستی کسانی که وی را رهبر خود می دانند و با افتخار مدعی هستند تجمع قلعه بابک توسط او بنیانگذاری شده است با چه روحیه و منشی از چنین فردی پیروی می کنند؟

***

متن سند:

 

“طبق مندرجات جراید عراق در کنفرانس سه روزه سازمان های ملی و حرفه ای عرب در بغداد شخصی به نام دکتر محمد تقی زهتابی به نمایندگی از به اصطلاح ملیت ترک ایران نطقی ایراد کرده و اظهار داشته است که « من به نام دوازه میلیون ترک در ایران به به این کنفرانس که علیه تجاوزات ایران نسبت به عراق منعقد گردیده است، درود می فرستم». وی اضافه کرده است که طبیعی به نظر می رسد که نقش سازنده عراق انقلابی که هر روز گام مثبت و نوینی بر می دارد خشم و ستیز ارتجاعیون ایران را بر می انگیزد.

مراتب جهت اعلام اطلاع از هویت و ماهیت این شخص اعلام گردیده است.”

وزیر امور خارجه