دستگیری عده ای از تجزیه طلبان/توطئه علیه حاکمیت ایران بر خوزستان توسط یک تشکل جدید

۲ آبان, ۱۳۹۷
دستگیری عده ای از تجزیه طلبان/توطئه علیه حاکمیت ایران بر خوزستان توسط یک تشکل جدید

 

عده ای از تروریست‌های بعثی در استان خوزستان دستگیر و زندانی شده اند. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی آذریها، پیرو حکم رهبری مبنی بر این که «دنباله عوامل حملات تروریستی اهواز دستگیر شوند» تعدادی از نفرت پراکنان قومی که اغلب دارای سوءپیشینه نیز بودند دستگیر شدند. بیشتر دستگیری ها در شهرهای سوسنگرد، آبادان، اهواز و خرمشهر بوده است.  با این وجود، شنیده ها و اخبار حاکی از آن است که عقبه «فرهنگی» مزدوران بعثی طی جلسات و نشست هایی که اغلب بلافاصله پس از حملات تروریستی اهواز برگزار شده ، یکبار دیگر گستاخی را به حد اعلا رسانده و بجای محکومیت ترور، خواستار تغییر نام شهرهای استان به اسامی بعثی شده اند!

روشن است که این تلاش‌ها نوعا در راستای پیروزی  بدون خونریزی و جنگ است. گویی هنوز جنگ تحمیلی در حوزه نرم به پایان نرسیده است! و عقبه نئوبعثی قصد ادامه پروژه صدام را در بلند مدت بر سر دارند.

در میان این اسامی، نام شهرهای نمادینی از جمله خرمشهر و سوسنگرد وجود دارد که در دوره اشغال توسط ارتش بعثی، نام های آنها به محمره و خفاجیه تغییر کرده بود! همچنین این گروه در ادامه مطالبات خود برای تغییر نام‌های جغرافیایی، خواستار تغییر نام استان خوزستان به «عربستان» هستند! پس از دیدار سلطان عربستان سعودی با عده ای از تجزیه طلبان در سال 1395، تحرکاتی از این  دست افزایش پیدا کرده است. نیازی به گفتن نیست که تغییر نام استان خوزستان به «عربستان» پروژه کدام کشور می تواند باشد.

با وجود این که وزارت کشور و هیئت دولت در خصوص نام های استان خوزستان، جمع بندی کافی داشته و به استانداری خوزستان اخطار داده اند، مشخص نیست که چرا هنوز عده ای از این افراد گستاخ اجازه پیدا می‌کنند که با برگزاری جلسه، علیه وحدت ملی و حاکمیت ایران بر خوزستان توطئه کنند! ملت ایران حتی تحمل شنیدن اسامی صدامیان را ندارد چه رسد به این که عده ای قصد توطئه علیه نام های مقدسی چون خرمشهر و سوسنگرد را بر سر داشته باشند.

این گروه، حتی پس از حملات تروریستی اهواز نیز
، از محکوم کردن آن پرهیز کرده و هیچ بیانیه یا خبری در دست نیز که نشان دهد این افراد، حملات سایر گروههای خلقی به مردم بی دفاع را محکوم کرده باشند. ظاهرا آنها حتی حاضر به اعلام برائت از تروریست ها و رفقای سابق خود نیستند!

هر چند اکنون عده ای از عقبه تروریست‌ها دستگیر شده اند، اما گروهی دیگر از نئوبعثی‌ها وجود دارند که آزادانه در جامعه فعالیت کرده و به ترویج نفرت، خشونت و تفرقه می پردازند. هیچ کشور و حاکمیتی در جهان اجازه نمی دهد پس از یک حمله تروریستی مهیب، گروهی دیگر از افراد همان جنس به ترویج «گفتمان» و اهداف نرم تروریست ها بپردازند. البته ظاهرا مسئولان خوزستان در این مورد، از قواعد دیگری پیروی می کنند که ما با آن آشنا نیستیم!

ولی  مگر جز این است که عوامل ترور از داخل همین گعده ها یارگیری شده اند؟ مگر جز این است که هشت سال همه مردم ایران از تبریز تا اصفهان و خراسان در خوزستان جنگیدند تا خرمشهر، «محمره» و سوسنگرد، «خفاجیه» نشود؟!  این چه گستاخی است که عده هنوز با وجود سلاخی بیش از 60 شهروند بیگناه ایرانی در خیابان، به خود جرات می دهند اسامی  کریه بعثی را ترویج کنند و همه ارزش ها و هنجارهای جامعه را  به سخره بگیرند؟! اصلا چه معنی دارد که پس از 8 سال جنگ با بعثی ها، آن هم در استانی که خط مقدم جنگ بود، عده ای با عنوان رسمی بعثی به فعالیت بپردازند؟

باید پرسید تشکل «حراکه الهویه» که در حال توطئه علیه حاکمیت ایران بر خوزستان است، با مجوز استانداری و وزارت کشور فعالیت می کند یا بدون مجوز! اگر با مجوز وزارت کشور است که باید از آقای جبارزاده و استاندار خوزستان سوال کرد و اگر بدون مجوز است باید پرسید چرا همین مسئولان اجازه برپایی نشست‌هایی که دستور کار آن در نهایت تغییر نام خوزستان به عربستان و… است می دهند؟

نباید پنداشت، این عده صرفا در حال توطئه علیه، حاکمیت ایران بر خوزستان اند. دسیسه مهم تر آن بر علیه مذهب مردم خوزستان نیز است: تبلیغ «مشعشیان» است.

 مشعشعیان فرقه انحرافی از شیعه هستند که رهبر آنها محمد مشعشع ادعای مهدویت کرد! این فرقه ، به حرم امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) نیز تعرض کرده و آن را تخریب نموده اند. فعلا  مرکز فعالیت های فرقه مشعشعه در کربلا است و از آنها به عنوان نزدیک ترین گروه شیعه به داعش یاد می شود.

«محمود حسنی سرخی» مرجع یکی از مراجع کربلا (نزدیک به این جریان) است که در مقابل حضرت آیت‌الله سیستانی ایستاد و مقارن سقوط موصل به عتبه‌ی حسینی حمله کرد . پدیده‌ای که شاید مستقیماً در کنار داعش نمی‌جنگد، اما در واقع از همان ایده و انگیزه دفاع می‌کند. خبرگزاری شفقنا نزدیک به آیت الله سیستانی که هیچ کس در سلامت نفس و مقام شامخ وی تردید ندارد، این فرقه را یک فرقه منحرف با ادعای جعلی مهدویت ارزیابی می کند.

اگر به کارنامه این افراد، مراسم های برگزار شده، تبلیغات و کانال های آن نظری بکنیم، حمایت و تبلیغ آنها از مشعشیان کاملا مشهود است!  آیا باید مردم عرب زبان خوزستان به جای شیعه جعفری به فرقه مشعشعیان ِ نزدیک به وهابیت بپیوندند؟ آیا باید منتظر باشیم که با تغییر آرام ارزشها و نگرش‌های بخشی از شهروندان این کشور ، گروهی از مردم ما، از تخریب حرم امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) استقبال کنند؟ و اعضای این فرقه را قهرمان و الگو قرار دهند؟