عرضه نشریات پان ترکیستی به نصف قیمت بازار/ جولان مجلات «ستون پنجم»در نواحی مرزی و استراتژیک

۴ دی, ۱۳۹۷
عرضه نشریات پان ترکیستی به نصف قیمت بازار/ جولان مجلات «ستون پنجم»در نواحی مرزی و استراتژیک

اخیرا و با گران شدن دلار، چندین مجله مشکوک به زبان آذری (در عمل ترکی استانبولی) در حال نشر است که با وجود کاغذ نفیس (در اوج گرانی کاغذ) و هزینه زیاد، به نصف قیت تمام شده عرضه می شوند!

به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذریها» در حالی که حتی نشریات بزرگ کشور که زیر نظر نهادهایی مانند صداوسیما، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و…هستند، تیراژ خود را به شدت کاهش داده و حتی انتشار برخی از آنها (با وجود داشتن پشتیبان مالی) به تعویق افتاده است، نشریات ستون پنجم در تبریز، ارومیه و تهران با نفیس‌ترین کاغذ موجود و به نازل ترین قیمت عرضه می شوند.

با عنایت به اینکه هیچ بنگاهی نمی‌تواند به ضرر خود اقدام و صرفه اقتصادی را کنار بگذارد مشخص شده است که معادلات دیگری در کار است. تمام قرائن و شواهد حاکی از آن است که “سرویس اطلاعاتی” کشورهای همسایه با توجه به مابه التفاوت دلار و ریال با تزریق پول به ستون پنجم خود در داخل یعنی عمال پان‌ترکیست سعی در راه اندازی یک جریان خزنده دارند. این فرایند همزمان با افزایش قیمت دلار و کاهش تیراژ نشریات ایرانی ظاهر شده است و قطعاً نمی تواند تصادفی باشد. در این شرایط تنها مجلاتی که کمک های مالی خارجی دریافت کرده باشند قادر به طی کردن مسیر معکوس خواهند بود.

یکی از ویژگی های مشترک تمام این مجلات تلاش برای تطهیر عوامل بیگانه گرا مانند تقی رافت، پیشه وری و… و همچنین اصرار بر ترویج منافع دول بیگانه در منطقه است.

این وظیفه نهادهای مسئول است که با تحقیقات ابتدایی کشف کنند که چه دست های پنهانی پشت پرده این نشریات قرار دارد و چه حمایت هایی باعث شده هر نسخه از مجله ای که قیمت تمام شده آن 25 هزار تومان است (بدون احتساب حق التحریر) با قیمت 15 هزار تومان عرضه شود؟!