عناصر ضد ایرانی شبکه ایران اینترنشنال چه کسانی هستند

۴ آذر, ۱۳۹۸
عناصر ضد ایرانی شبکه ایران اینترنشنال چه کسانی هستند

 

نزدیک به دو سال از فعالیت شبکه ضد ایرانی موسوم به «ایران اینترنشنال» که در بین مردم به «سعودی اینترنشنال» معروف شده است می‌گذرد. تقریبا همه کسانی که تحولات رسانه ای را دنبال میکنند و حتی مردم عادی از منابع مالی این شبکه فاسد و ضد ایرانی خبر دارند.

روزنامه گاردین در 2018 فاش کرد که این شبکه دارای منابع سعودی است و یکی از ماموریت های سازمانی آن ایجاد اختلافات فرقه ای و قومی در کشور است. این جمله اخیر به نقل از یکی از کارمندان سابق این شبکه که پس از جدا شدن از آن با روزنامه گاردین مصاحبه کرد، نقل شده است.

رویکردهای به شدت ضدایرانی و تجزیه طلبانه این شبکه بارها و بارها در گزارش ها، اخبار، مقالات داخل سایت و برنامه های مختلف بروز کرده است. اما اولین بار افکار عمومی هنگامی به صورت گسترده متوجه این رویکرد شد که بلافاصله پس از عملیات تروریستی در اهواز 1397 مجریان آن با فردی به نام یعقوب حر تستری که خود را سخنگوی یکی از گروههای تروریستی معرفی میکرد، مصاحبه کرده و در این گفتگو حرُ تستری مسئولیت این اقدام وحشیانه را به نمایندگی از سازمان خود بر عهده گرفت.

در اتفاقات اخیر مربوط به گرانی بنزین نیز ایران اینترنشنال با دعوت از عناصر تجزیه طلب از کردستان و خوزستان تبدیل به بلندگوی تروریست هایی شد که مسلسل به دست در شهرهایی مانند جوانرود، ماهشهر، اهواز، سنندج و کرمانشاه امکان عمومی و اهداف مشخصی را به رگبار می بستند و حتی در مواردی چون  استان کرمانشاه اقدام به گروگان‌گیری یکی از مسئولان عالی رتبه استانی کردند.

این شبکه که از حدود صد کارمند تشکیل می شود در بدنه خود شبه خبرنگاران ضدایرانی یا تجزیه طلبی را استخدام کرده است که روزانه به فعالیت علیه کشور و مردم خود مشغول اند. در ادامه نام برخی از این افراد ذکر خواهد شد.

 این افراد یا به عنوان بخشی از تیم شبکه ایران اینترنشنال در این رسانه استخدام شده و یا عناصر تجزیه طلبی هستند که این شبکه قصد دارد با نام های فریبنده ای چون فعال سیاسی یا کارشناس (!) به طرح ادعاهای ضد ایرانی آنان کمک کند.

 

عناصر ضد ایرانی تحریریه:

عبدالله رمضان پور(حامی کتاب های ناصر پورپیرار در زمان وزارت ارشاد)

کیانوش بوستانی

پناه فرهاد بهمن

عناصر ضد ایرانی میهمان:

مهدی جلالی تهرانی

رها بحرینی

عناصر تجزیه طلب تحریریه:

سامان رسول پور(تحریریه)

میثم بادامچی (تحریریه)

عناصر تجزیه طلب میهمان:

احمدی هاشمی(پان ترکیست و جاسوس که از قبلا در وزارت خارجه به عنوان مترجم مشغول به کار بود. عنصر پان ترکیست)

کاوه کرمانشاهی (دعوت به فعال فعال مدنی یا کارشناس یک حوزه در امور کردستان)

کریم دهیمی (تروریست نئوبعثی)

رضا اکرمی (تروریست نئوبعثی)

کریم اصغری (پان ترکیست)

شاهو حسینی ( حدکا)

عبدالله مهندی (کومله)

بختیار علیار (حدکا)

صالح حمید ( نئوبعثی)

شاهد علوی (تجزیه طلب مدعی کردستان)

یوسف عزیزی بنی طرف (نئوبعثی)

یعقوب حُر تستری(نئو بعثی)

آسو حسن زاده (حدکا)

عباس ولی ( تجزیه طلب مدعی کردستان)

ضیاء صدرالاشرافی (پان ترکیست)

 

سازمان های تروریستی-تجزیه طلب

پژاک

الاحوازیه

سازمان حقوق بشر اهواز

جیش العدل

جریان سوم

 

عناصر فوق جزو ارتجاعی ترین جریان ها یا افراد اپوزیسیون هستند که در خصوص موضوعات محلی یا ملی از سوی شبکه ایران اینترنشنال به عنوان کارشناس (!) یا میهمان دعوت می شوند و تقریبا همه آنها بدون دانش سیاسی و تحصیلات مرتبط صرفا به دلیل وابستگی به ارتجاع قومی در این شبکه حضور می یابند.