توضیحات نماینده شادگان درباره یک اقدام مشکوک:چنین طرحی را پیگیری نمی کنم

۲۹ خرداد, ۱۳۹۵
توضیحات نماینده شادگان درباره یک اقدام مشکوک:چنین طرحی را پیگیری نمی کنم

والمسلمین مجید ناصری نژاد در گفت و گو با «قانون» درباره اینکه چطور سخنانی به نقل از وی مطرح شده است ، توضیح داد: تغییر نام شادگان در حد ایده بین برخی از مردم مطرح است. در یکی از مصاحبه های مطبوعاتی اینجانب نیز خبرنگاری در این مورد از بنده سوالی پرسید و من پاسخ دادم که اینگونه مسائل باید بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه جوانب مختلف موضوع به درستی بررسی شده باشد می تواند به صورت طرحی آنرا پیگیری کرد.

گفتی است طی روزهای اخیر برخی رسانه های خوزستان و همچنین گروههایی در شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار مختلفی از تلاش هایی برای تغییر نام شهر و شهرستان شادگان به دورق و فلاحیه خبر داده بودند. در همین خبرها ادعا شده بود که ناصری ن‍ژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این موضوع است . همچنین در خبر دیگری ادعا شده بود که طوماری با امضای 2 هزار نفر از اهالی سوسنگرد برای تغییر نام این شهر به خفاجیه ، تهیه شده است.

این اقدامات  برخی نگرانی ها را درباره تحرکات جدایی طلبان پدید آورده است . اما حجت الاسلام مجید ناصری نژاد با تاکید بر اینکه هیچ طرح خاصی در دست پیگیری نیست ،  گفت : این بحث دستخوش حاشیه و نگرانی هایی شده است به همین دلیل ما ترجیح می دهیم که در قالب یک کار ، کارشناسی موضوع را پیگیری کنیم .

وی با تاکید بر اینکه «دورق یک اسم تاریخی است و مطالبه مردمی تغییر نام شهرستان است» ، در پاسخ به این سوال که این اقدام در شرایط فعلی منطقه شاید موجب برخی سو استفاده ها قرار گرفته و تبعات امنیتی داشته باشد ، تصریح کرد: ما دنبال جنجال سیاسی نیستیم و می خواهیم موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنیم . من فکر می کنم که دشمنان به این موضوع دامن می زنند وگرنه ما مساله را بصورت حساب شده پیگیر خواهیم کرد.