رئیس «کمیته سرکوب تشیع» در جمهوری باکو به ایران سفر می‌کند!

۳ خرداد, ۱۳۹۵
رئیس «کمیته سرکوب تشیع» در جمهوری باکو به ایران سفر می‌کند!

پس از لغو تحقیر آمیز سفر وزیر امور خارجه ایران به باکو، از سوی وزارت خارجه این کشور، مبارز قربانعلی رئیس کمیته دولتی امور دینی به تبریز و تهران سفر خواهد کرد. به گزارش وب سایت خبری- تحلیلی «آذری ها» وی در این سفر با مقامات عالی رتبه کشور از جمله استاندار آذربایجان شرقی،امام جمعه تبریز و مقام معظم رهبری دیدار خواهد داشت.

«کمیته دولتی امور دینی در به اصطلاح جمهوری آذربایجان» اصلی ترین نهاد دولتی برای سرکوب تشیع و دستگیری دینداران این کشور است. به طوری که یکسال گذشته به بهانه « چند فرهنگ گرایی مذهبی» از گسترش ادیان دیگر مانند وهابیت، بهائیت و یهودیت در این کشور حمایت کرده و در مقابل نهادهای مدنی مربوط به شیعیان تحت فشار قرار داده است.

مساجد حنفی، وهابی  زیادی در سایه فعالیت ها و برنامه ریزی های این کمیته دولتی رشد کرده اند و دینداران مرتبط با ایران در جمهوری باکو و به ویژه نارداران سرکوب و زندانی شده اند. کارشناسان معتقدند که محدودسازی تشیع در این ناحیه، بخش مهمی از «پروژه بزرگ ضدایرانی گری» در باکو را تشکیل میدهد.

 اکنون قرار است مسئول تمام این اتفاقات با تشریفات و احترام کامل به ایران سفر کند و طی یک نمایشگاه عکس در تبریز، مساجد وهابی و حنفی ساخته شده توسط عربستان و ترکیه را به نام مساجد و «فعالیت مثبت اسلامی» به مسئولان جمهوری اسلامی ایران عرضه کند و مسئولان ایرانی مانند گذشته شاهد « دروغ گویی» های این مسئول «دولتی سازی دین» باشند.

    مبارزه قربانعلی کیست؟

مبارز قربانعلی دیدارهای متعددی نیز با رهبران تشکیلات «بهائیت» در اکتبر 2015 داشته و بر ایجاد فضای مثبت جهت فعالیت بهاییان در باکو تاکید کرده بود.  جالب است بدانیم که قربانعلی استفاده از پرچم های دینی در مساجد را غیرقابل قبول میداند! البته نه پرچم های وهابیت بلکه منحصرا پرچم عزاداران حسینی. باید پرسید پس جای چنین پرچم‌هایی کجا است؟

به گزارش آپا  مبارز قربانلی، با حمل پرچم های عزای حسینی در ایام عزاداری ماه محرم نیز مخالفت کرده و به خبرگزاری آپا گفته بود: «استفاده از پرچم های دینی در مساجد را قابل قبول نمی دانیم. ما در حال آماده کردن پیشنهادهایمان برای سال آینده هستیم. استفاده از هیچ پرچمی در مساجد پذیرفتنی نیست.»

سیاست های کمیته دولتی امور دینی تنها منحصر به برجسته کردن وهابیت و بهاییت علیه تشیع نیست. بلکه از ادیان غیر اسلامی نیز حمایت چشم گیر و غیرمعمولی به عمل می آورد.سال گذشته شخص قربانعلی اعلام کرد در حالیکه پیروان ادیان غیراسلامی «چهار درصد» از مردم این کشور را تشکیل می دهند، جمعیت های دینی غیراسلامی، «شانزده درصد» از کل کمک مالی دولت به گروه های دینی را دریافت کرده اند.

 باید پرسید این سفر دقیقا چه سودی برای کشور و تشیع دارد؟ آیا جز این است که حضور این فرد در کشور و استقبال رسمی و تشریفاتی از وی به نوعی به رسمیت و شناسایی اقدامات ضد شیعی حکومت باکو از سوی جمهوری اسلامی ایران منجر خواهد شد؟

آیا از فردا همین کمیته ضد شیعی در پاسخ به اعتراضات دینداران قفقاز اعلام نخواهد کرد که، اقداماتش از سوی جامعه مذهبی ایران و ائمه جمعه جمهوری اسلامی پشتیبانی می شوند؟

آیا مسئولان به پیامدها و چالش های این سفر فکر کرده اند؟

 
حمایت مبارزه قربانلی از بهائیت یا وهابیت/کارنامه یکساله قربانلی در سرکوب تشیع
در چشم انداز سیاست های 2016 ؛ الهام علی اف فرمان «چندفرهنگ گرایی» اعلام کرد
یک مقام رسمی در باکو گروه های شیعی منتقد را مروج تنفر و تحمل ناپذیری دانست
معاون یک مرکز اسرائیلی: چندفرهنگ گرایی باکو می تواند به دنیا صادر شود
جروزالم پست: الهام علی اف احترام یهودیان جهان را کسب کرده است